W dzień Wszystkich Świętych kierowcy to święte krowy?

W poniedziałek …

W poniedziałek dostaliśmy list od zbulwersowanego czytelnika bloga:

Witam!

Tradycyjnie, w dzień Wszystkich Świętych, wybrałem się komunikacją miejską na groby najbliższych. Niestety, wokół dwóch największych radomskich nekropolii na każdym kroku widoczne było chamstwo kierowców. Ścieżka rowerowa, chodniki i trawniki na ulicy Maratońskiej pełniły rolę parkingów. Wyczyny zmotoryzowanych bacznie obserwowali grzejący się w radiowozach funkcjonariusze policji i Straży Miejskiej, którzy nie raczyli nawet upominać kierowców.

Na przykład dwóch policjantów dbających o bezpieczeństwo i ład publiczny przy tymczasowych przystankach na ulicy Maratońskiej, przeszło zupełnie obojętnie obok zaparkowanego na środku ścieżki rowerowej samochodu, a kilka metrów dalej zeszli na trawnik, bo… trotuar zastawiały dwa pojazdy.

Zarobiłem kilka zdjęć, które przysyłam w załączniku. Na pewno postaram się dowiedzieć, ile mandatów nałożono tego dnia za niewłaściwe parkowanie. Pewnie w Dniu Wszystkich Świętych, wszystkim kierowcom odpuszczono grzechy. Tylko, kto zapłaci za naprawę chodników, ścieżki i trawników.

Pozdrawiam,
Grzegorz

Radom. Ul. Maratońska - chodnik w roli parkingu

Radom. Ul. Maratońska - ścieżka w roli parkingu

Radom. Ul. Maratońska - trawnik w roli parkingu

 

Szybcy i wściekli

Dzisiejszy wpis …

Dzisiejszy wpis dedykuję szybkiemu i wściekłemu z czerwonego bolidu ze skrzyżowania ul. 1905 Roku/Kościuszki/Dowkonta. Obyś nie trafił na rowerzystę poruszającego się na sprzęcie z kiepskimi hamulcami – przez policję zostaniesz uznany za sprawcę wypadku a i sumienie będziesz miał nieczyste.

Znak D-6a przejazd dla rowerów

Przejazd dla rowerzystów B-6a

Oznacza miejsce przeznaczone do przejeżdżania rowerzystów w poprzek drogi.Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wjeżdżających.

Znak D-6b przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów

D-6b przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów

Oznacza miejsce przeznaczone do przechodzenia pieszych i przejeżdżania rowerzystów w poprzek drogi. Kierujący pojazdem zbliżający się do miejsca oznaczonego znakiem jest obowiązany zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszych znajdujących się w tych miejscach lub na nie wchodzących oraz rowerzystów znajdujących się w tych miejscach lub na nie wjeżdżających.

Znak A-24 rowerzyści

A-24 rowerzyści

Znak ostrzega o miejscu, w którym rowerzyści wjeżdżają z drogi dla rowerów. Umieszcza się go też przed przejazdem dla rowerzystów na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h lub przed przejazdem poza skrzyżowaniami, albo gdy przejazd może nie być widoczny odpowiednio wcześnie.

Znak P-11 przejazd dla rowerzystów

P-11 przejazd dla rowerzystów

Znak oznacza miejsce przejazdu dla rowerzystów.

 

Przejazd rowerowy – ul. Maratońska

Radom. Przejazd rowerowy na ul. Maratońskiej

Oprócz przejazdów rowerowych są też wjazdy bramowe na których rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo.

Przejazdy rowerowe w Radomiu:



Pokaż przejazdy rowerowe na większej mapie

Definicje znaków za: pl.wikipedia.org

[FOTO] Warszawska otwarta. Jest bezpieczniej?

Zdjęcia wykonałem w …

Zdjęcia wykonałem w piątek koło godziny 15. Aktualnie na zachodniej nitce odbywa się ruch dwukierunkowy. W czasie 15 minut przejeżdżało/przechodziło tam 5 rowerzystów…

Wszystko wskazuje na to, że inwestor jednak powróci w tym miejscu przynajmniej do wybudowania chodnika. Oby, jak najprędzej, bo szkoda żeby ktoś przypłacił to życiem lub zdrowiem…

Radom. Ul. Warszawska

Radom. Ul. Warszawska

Radom. Ul. Warszawska

Dla kontrastu, tak wygląda ul. Warszawska kilkadziesiąt metrów dalej.

Radom. Ul. Warszawska

/wieczór/

Drzewa kosztem zdrowia i życia – poroniony pomysł!

Jeszcze wczoraj …

Jeszcze wczoraj zadawaliśmy pytanie czy Radom zwróci dofinansowanie do remontu ul. Warszawskiej (szczegóły >>> ) a już dziś mamy częściową odpowiedź.

Poniżej przedstawiamy kopię pisma jaką otrzymał nasz czytelnik od MZDiK, wynika z niej jasno, że po interwencji Gazety Wyborczej (szczegóły >>>), radnego Kluzińskiego (szczegóły >>>) oraz radnego Karasia (szczegóły >>>) budowa trasy zatrzymała się na kępie kilku drzew. Rozwiązaniem tego problemu miała być budowa przejazdu rowerowego na drugą stronę ul. Warszawskiej.  Stoi to jednak w sprzeczności z pierwotnym projektem oraz jak wykazał nasz czytelnik z zasadą podnoszenia bezpieczeństwa na ulicach, które dostały dofinansowanie ze źródeł zewnętrznych (szczegóły >>>).

Jak wynika z pisma jest szansa na to, że droga rowerowa jednak zostanie wybudowana zgodnie z tą zasadą i tym samym na ul. Warszawskiej bezpieczeństwo rowerzystów rzeczywiście ulegnie radykalnej poprawie.

Jednocześnie warto zadać pytanie osobom zaangażowanym w obronę drzew czy na fali populizmu warto interweniować jeśli nie zna się aspektu całej sprawy, a w niektórych przypadkach nie było się nawet na miejscu ‚zbrodni’? Ocenę pozostawiamy czytelnikom.

Radom. Odpowiedż MZDiK

Czy Radom zwróci pieniądze?

Radom. 'Bezpieczna' droga rowerowa w ul. Warszawskiej

Powyżej prezentujemy trasę rowerzysty jaką będzie musiał jechać gdy droga rowerowa w ul. Warszawskiej nie zostanie dokończona (przy założeniu, że jego cel podróży znajduje się po zachodniej stronie ulicy).

Poniżej natomiast przedstawiamy list jaki dotarł na skrzynkę Bractwa Rowerowego. Wbrew obietnicom >>> droga rowerowa kończy swój bieg około 30 metrów przed skrzyżowaniem z ul. Rybną. Czy tylko w ten sposób mieszkańcy miasta mają upominać się o poprawę bezpieczeństwa?

 

(imię i nazwisko do naszej wiadomości)

W  związku  z  zakończeniem  pierwszego  etapu  remontu  ulicy  Warszawskiej  proszę  o niezwłoczne wydłużenie ścieżki rowerowej do skrzyżowania z ul. Rybną.  

Poprzez  wstrzymanie  wycinki  drzew  i  wykonanie  remontu  niezgodnie  z  pierwotnym projektem rowerzyści zostaną zmuszeni do niepotrzebnego dwukrotnego przekraczania jezdni ul. Warszawskiej. Liczba potencjalnych punktów kolizji wzrośnie z 2 do 8.  

Sytuacja  jawi  się  jako  kuriozalna  wobec  faktu  uzyskania  dofinansowania  na  remont  ulicy  ze  źródeł  zewnętrznych,  gdzie  głównym  warunkiem  otrzymania  środków  jest  poprawa bezpieczeństwa użytkowników.   

Wobec  powyższego  oraz  w  razie  nie  przychylenia  się  do  mojego  wniosku rozważam możliwość zgłoszenie sprawy do jednostki nadzorującej wydatkowanie środków z prośbą o kontrole i cofnięcie dofinansowania przebudowy ulicy.

Ze względu  na  bezpośrednie  sąsiedztwo  budynku mieszkalnego  i  spowodowane  tym  braki terenowe sugeruję wykonanie w/w odcinka jako ciągu pieszo-rowerowego wraz z obniżeniem krawężników i wyznaczeniem przejazdu dla rowerów przez ul. Rybną.

Proszę o odpowiedź w terminie do 30 dni.   

Powyższe  pismo  pozwoliłem  sobie wysłać  do Prezydenta Andrzeja Kosztowniaka,  radnych Jakuba Kluzińskiego  i   Bohdana Karasia, radomskich mediów oraz Stowarzyszenia Bractwo Rowerowe i PTTK.

Masa Dla Klimatu

RADOM PRZYŁĄCZA SIE DO GLOBALNEGO DNIA AKCJI DLA KLIMATU!

JEST TO JEDNO Z PONAD 2000 WYDARZEŃ NA ŚWIECIE!

W dniu 24 października ludzie z całego Radomia zbiorą się na ul. Żeromskiego przy parku Kościuszki jako część największego globalnego dnia działań na rzecz klimatu w historii. Uczestnicy tego zdarzenia dołączą do ponad 3500 akcji organizowanych w ponad 160 krajach, które są koordynowane przez  350.org , by zachęcić światowych przywódców do podjęcia szybkich i skutecznych działań w sprawie globalnego ocieplenia.  Jest to pierwsza w historii światowa kampania zorganizowana wokół jednej informacji naukowej: 350 części na milion, według najnowszych danych naukowych, bezpiecznej górnej granicy CO2 w atmosferze.

 

klimat

W ramach tej kampani odbyło się m.in. podwodne posiedzenie parlamentu w Malediwach. Natomiast już w tę sobotę ruszają akcje na całym świecie, w tym 8 w Polsce 🙂

Zbiórka o godz. 12.00 na ul. Żeromskiego(przy parku) 24 października. Następnie wyruszymy w miasto na rowerach. Pojedziemy ul. Żeromskiego w dół, następnie Malczewskiego, Kelles-Krauza, Focha, Kilińskiego, Kelles-Krauza, Niedziałkowskiego, Żeromskiego, 25 Czerwca, Sienkiewicza, Moniuszki i z powrotem na ul Żeromskiego. Na koniec przejazdu zaplanowane jest wspólne zdjęcie wszystkich uczestników, które będzie pokazywane na Times Square w Nowym Jorku jako w głównym miejscu akcji.

Nie zapomnijcie o trąbkach, gwizdkach oraz przede wszystkim dobrym humorze!

Więcej info na oficjalnej stronie: www.MasaDlaKlimatu.strefa.pl

 

/firebwoy/

 

Łatwiej rozdawać kamizelki niż odśnieżać ścieżki…

Poniżej przedstawiamy list i zdjęcia czytelnika naszego bloga:

Witam!

Jestem zbulwersowany postawą Magistratu, który chwali się na stronie internetowej >>>, że drogowcy pierwszy raz nie zaspali i odśnieżyli wszystkie drogi. Jak widać na zdjęciach nie wszystkie. Warto wspomnieć, że zdjęcia zostały zrobione po południu po opadach deszczu, który rozpuścił część śniegu.

Sprawa jest tym bardziej bulwersująca, że według obowiązującego prawa rowerzyści mają obowiązek korzystać z dróg dla rowerów >>>. Jak zatem mają po nich jeździć skoro nie dość, że śnieg z nich nie jest sprzątany to jeszcze bardzo często maszyny odśnieżające spychają go na drogę rowerową?

Pozdrawiam,
Marek Czekański

Radom. Droga rowerowa w śniegu

Radom. Droga rowerowa w śniegu

Tylko świeczniki jeżdżą bez świateł

Kilka lat temu …

Kilka lat temu Kilonia rozpoczęła kampanię medialną (która przyjęła się w całej RFN) prezentując plakaty będące grą słów, dosłownie: „tylko świeczniki jeżdżą bez świateł”, w przenośni: „tylko fajtłapy jeżdżą bez świateł”. Spowodowało to zdecydowaną zmianę postaw społecznych. Znajomy doświadczył tego na własnej skórze, gdy jego pociąg  spóźnił się ponad godzinę i musiał wracać z dworca bez świateł do domu. Kilkanaście razy na dystansie ok. 2 km rozbawiony tłumek młodych Niemców wytykał, że jadzie bez świateł…

Co warte podkreślenia w krajach o wysokiej kulturze rowerowej policji nawet do głowy nie przyjdzie wciskanie kamizelek rowerzystom. Stróże prawa skutecznie za to egzekwują obowiązujące prawo: oświetlenie od rowerzystów oraz prawidłowe zachowanie względem niechronionych uczestników ruchu drogowego od kierowców, natomiast władze miasta budują infrastrukturę rowerową.

Warto zwróci uwagę również na jakość kampanii medialnej – „nasza” może schować się pod ziemię >>>

Stuttgart.Tylko fajtłapy jeżdżą bez świateł

Zdjęcie: Michał Beim, Sekcja Rowerzystów Miejskich

 

Co sądzi GDDKiA o kamizelkach możecie przeczytać tu >>>
Co sądzi Bractwo Rowerowe o kamizelkach możecie przeczytać tu >>>

/PAW/

Tabliczki czyli pieszo po przejeździe rowerowym

Poniżej kolejne pismo…

Poniżej kolejne pismo do MZDiK, tym razem zabiegamy o zminę tabliczek.

Dotyczy oznakowania przejazdu dla rowerzystów

Wnosimy o wymianę tabliczek umieszczonych nad przyciskami służącymi do uruchamiania świateł przy przejeździe rowerowym na skrzyżowaniu ul. 1905 Roku / Kościuszki / Dowkonta. Obecnie zastosowane rozwiązanie wprowadza w błąd rowerzystów sugerując przechodzenie po przejeździe rowerowym.

Poniżej przedstawiamy stan istniejący oraz propozycję rozwiązania.

Radom. Tabliczki przy przejeździe rowerowym

Amsterdam. Tabliczki przy przejeździe rowerowym

/PAW/