[Galeria Rosa] Ile naprawdę miejsca zajmują parkujące samochody?

Kierowcy parkując samochody przy Galerii Rosa podjeżdżają pod sam krawężnik w efekcie czego chodnik zawęża się  do 80 cm. I niech nikogo nie uspokoi widok pochylni – z drugiej strony są schody i z wózkiem się nie przejdzie…

Radom, Galeria Rosa i piesi

Radom, Galeria Rosa i piesi

A przecież można tak, proste betonowe ograniczniki. Będziemy o nie wnioskować.

Radom, Galeria Rosa i piesi

W Radomiu wzrasta ruch rowerowy

Środa, godzina 17.30,…

Środa, godzina 17.30, jeden z 3 parkingów rowerowych przy Centrum Handlowym M1. A niektórzy twierdzą, że rowerem to można i owszem, ale tylko przy pomocy bagażnika samochodowego (broń Boże pociągiem) i po lesie wokół zalewu w Jedlni-Letnisko.

Radom. Stojaki rowerowe przed CH M1

Piątek, godziny ranne. Rondo Dmowskiego 7 rowerzystów, rondo Kotlarza 4, w sumie na trasie pomiędzy 32. W Radomiu wzrasta ruch rowerowy!

Legalnie obok Leśniczówki

Poniżej treść kolejnego pisma do MZDiK.

Dotyczy zmiany oznakowania na ciągu jezdnym przy parku Leśniczówka

Niniejszym zwracamy się z prośbą o zmianę oznakowania na ciągu jezdnym przy parku Leśniczówka. Proponujemy, aby od strony basenu Orka oraz od strony Lasów Państwowych pod znakami B-1 (zakaz ruchu w obu kierunkach) umieścić tabliczkę T-22 (wskazującą, że znak nie dotyczy rowerów jednośladowych).

Rozwiązanie to pozwoli na zgodne z prawem korzystanie ze skrótu oraz umożliwi rowerzystom jadącym np. z kierunku ulicy Kolberga na ominięcie niebezpiecznego skrzyżowania Żeromskiego/25 Czerwca.

lesniczowka_mosir_

Wjazd od strony basenu Orka

Radom. Park Leśniczówka

Wjazd od strony Lasów Państwowych

Kupa fuszerek

Niedawno poruszyliśmy…

Niedawno poruszyliśmy temat łuków a w zasadzie ich braku na budowanej drodze rowerowej na ulicy Kozienickiej (zobacz >>>). Jednak to, co zobaczyliśmy na alei Chrobrego przerosło wszystko, co do tej pory zrobiono w temacie tras rowerowych w Radomiu – zakręty 90°, szyba basenu w skrajni (Rozporządzenie Ministra mówi o co najmniej 20 cm odległości od stałych obiektów), czy bezsensowne przebiegi.

Budka ToiToi stojąca tymczasowo po środku drogi rowerowej nie pozwoliła inaczej zatytułować notki…

Radom. Budowa drogi dla rowerów przy Centrum Słonecznym

Radom. Budowa drogi dla rowerów przy Centrum Słonecznym

[Główna] Układanie masy

We wtroek wzdłuż …

We wtroek wzdłuż ulicy Głównej na drodze rowerowej położona została masa mineralno asfaltowa. Już niedługo będzie można się nią dostać z ulicy Kieleckiej w stronę centrum. Podczas budowy uwzględniono większość naszych poprawek, co było możliwe dzięki bardzo dobrej współpracy z zarówno z MZDiK jak i z wykonawcą. Reszta na poniższych zdjęciach.

Radom, ul. Główna - droga rowerowa, budowa

Radom, ul. Główna - droga rowerowa, budowa

Radom, ul. Główna - droga rowerowa, budowa

Radom, ul. Główna - droga rowerowa, budowa

UWAGA! Nie działa sygnalizacja świetlna na al. Grzecznarowskiego

Od wczoraj nie działa…

Od wczoraj nie działa sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych i przejeździe dla rowerzystów na alei Grzecznarowskiego przy Stokrotce. Sprawa została zgłoszona w piątek około 16 za pośrednictwem Straży Miejskiej do MZDiK. Na skrzyżowaniu dochodzi do niebezpiecznych sytuacji, na asfalcie są widoczne śladu ostrego hamowania.

Uważajcie!

Oby nie doszło do podobnej sytuacji jak w grudniu 2008, kiedy to kierowca samochodu potrącił na tym przejściu dwie siostry, z których jedna zmarła. Z tłumaczenia kierowcy wynikało, że na przejściu nie działała sygnalizacja świetlna (zobacz >>>).

Radom. Al. Grzecznarowskiego, przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów

Rowerami nad torami

Poniżej treść …

Poniżej treść kolejnego pisma do MZDiK.

Dotyczy planów remontu i rozbudowy wiaduktów w ulicach Lubelskiej i Wojska Polskiego

W nawiązaniu do planów remontu wiaduktów w ulicach Lubelskiej i Wojska Polskiego wnosimy ponownie o uwzględnienie potrzeb ruchu pieszego i rowerowego.

1.    Wiadukt w ulicy Lubelskiej

Radom. Wiadukt na ulicy Lubelskiej

Wnosimy o zwiększenie szerokości chodników po obu stronach wiaduktu do co najmniej 2 metrów. Wnosimy także o wyznaczenie oddzielnych pasów ruchu dla rowerów w obu kierunkach ewentualnie o wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego o szerokości minimum 2,5 metra. Obecną szerokość chodnika dla pieszych trudno uznać za dostateczną – nie pozwala na wyminiecie się wózków inwalidzkich. Tym bardziej jest zbyt mała dla swobodnego przeprowadzenia pchanego wózka towarowego. Przypominamy, że na wiadukcie w ulicy Słowackiego doszło do śmiertelne potrącenie człowieka prowadzącego wózek jezdnią. Wobec planowanego zastosowania ekranów przeciwhałasowych – wnosimy, by były one umieszczone między pasami ruchu dla pieszych i rowerzystów a pozostałą częścią drogi. Będzie to zbieżne z zasada ochrony pieszych i rowerzystów przed uciążliwością ruchu pojazdów silnikowych. Podpowiadamy, że rozszerzenie ciągu pieszo-rowerowego nie musi wiązać się z koniecznością kosztownego poszerzania żelbetowej konstrukcji wiaduktu. Ciąg może zostać posadowiony na lekkiej kratownicy przymocowanej do istniejącej konstrukcji.

2.    Wiadukt w ulicy Wojska Polskiego

Radom. Ulica Wojska Polskiego

Wnosimy o uwzględnienie w planach przebudowy wiaduktu ciągu pieszo-rowerowego po jednej ze stron obiektu. Obecnie wiadukt nie posiada żadnych udogodnień dla niechronionych uczestników ruchu drogowego. Nadmieniamy, że w planach przebudowy ulic Wojska Polskiego, Kozienickiej oraz Żółkiewskiego projektanci przewidzieli powstanie dróg rowerowych. Bez uwzględnienia naszego postulatu rowerzysta zostanie zmuszony do poruszania się jezdnią na zasadach ogólnych wśród ciężkiego ruchu tranzytowego.

Pragniemy przypomnieć, że zarówno Urząd Miejski jak i Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji zobowiązały się publicznie do każdorazowego uwzględniania potrzeb rowerzystów podczas realizacji inwestycji drogowych.

Prosimy o udzielenie pisemnej odpowiedź zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.

[Kozienicka] Cztery kąty rower piąty

Poniżej zdjęcia od czytelnika obrazujące postęp prac na ulicy Kozienickiej. Niestety i tym razem nie obyło się bez problemów.

1. Brak wyłukowań przy wjeździe do Specjalnej Strefy Ekonomicznej. W przypadku ulicy Kozienickiej jest to tym bardziej ważne, że droga rowerowa jest dwukierunkowa. Rowerzysta podczas pokonywania łuków pochyla się, co na tego typu trasie może skutkować kolizjami z jadącym z naprzeciwka. Sprawa została przekazana, MZDiK obiecało wprowadzić poprawki.

Radom. Ulica Koziecnicka, budowa drogi rowerowej

Radom. Ulica Koziecnicka, budowa drogi rowerowej

2. Brak zjazdu do poziomu jezdni. Rozumiemy, że budowa drogi rowerowej będzie kontynuowana podczas przebudowy ronda Kozienickiego jednak, kiedy to nastąpi na razie nie wiadomo. W tym miejscu warto zapytać projektanta jak rowerzysta jadący od strony miasta ma wjechać na trasę? Droga rowerowa jest tylko po jednej stronie ulicy! Proponujemy przedłużyć trasę do najbliższego przejścia i tam wyznaczyć przejazd rowerowy.

Radom. Ulica Koziecnicka, budowa drogi rowerowej

3. Słupy oświetleniowe w skrajni. Wymagane przez Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej minimum to 20 cm. Nasza propozycja: przełożyć dwa rzędy kostki z opaski od strony muru na stronę bliżej jezdni.

Radom. Ulica Koziecnicka, budowa drogi rowerowej