Święto Cykliczne 2011 – zapraszamy do współpracy!

Niebawem, bo już 12 czerwca odbędzie się Święto Cykliczne, którego głównym celem jest promocja roweru jako najlepszego środka transportu w mieście. Nawiązujemy do tradycji corocznych przejazdów rowerowych, które odbywały się w latach dziewięćdziesiątych w różnych miastach Polski. Chcemy jednak, aby Święto Cykliczne było czymś więcej niż Wielkim Przejazdem Rowerowym. Ma to być jednodniowy festiwal kultury rowerowej!

W tym roku organizacje i grupy współpracujące w ramach sieci >>>Miasta dla Rowerów zapraszają na Święto Cykliczne o wymiarze prawdziwie ogólnopolskim! Tysiące rowerzystów w >>>kilkunastu miastach Polski jednego dnia wyjadą na ulice aby pokazać swoją obecność w ruchu ulicznym, zamanifestować swoją radość z takiego sposobu poruszania się i zachęcić do jazdy na rowerze tych, którzy jeszcze tego nie robią.

Święto odbędzie się także w Radomiu, na ul. Żeromskiego przed Urzędem Miejskim. Przewidziane są konkursy, prezentacje zmian w Prawie o Ruchu Drogowym, oraz inne atrakcje.

Zapraszamy wszystkie osoby, które chcą włączyć się jeszcze w organizację Święta a także sponsorów o kontakt! 🙂

 

organizator
Michał Rejczak
tel. 729122962
michal.rejczak(małpa)gmail.com

www.swietocykliczne.pl

Czy gałęzie nam wiszą?

Prosimy odpowiednie …

Prosimy odpowiednie służby o zajęcie się zwisającymi do ziemi gałeziami w skrajni drogi rowerowej wzdłuż ulicy Grzecznarowskiego w okolicach ulicy PCK.

 Gałęzie w skrajni drogi rowerowej - Radom ul. Grzecznarowskiego

Niebezpieczeństwo polega na tym, że nadjeżdżający rowerzyści nie widzą się nawzajem i trzeba omijać to miejsce wjeżdżając na chodnik, a jest to bardzo ruchliwy dla rowerów i pieszych fragment drogi z krzyżującym się chodnikiem i drogą dla rowerów. Przypominamy, że skrajnia czyli wolne miejsce dla drogi rowerowej musi wynosić minimum 2,5 m wysokości i 0,2 m z każdej strony (podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430))

Niezbędna skrajnia dla drogi rowerowej - Radom, Grzecznarowskiego

Nielegalne parkowanie ciągle tolerowane

Na ulicy Traugutta …

Na ulicy Traugutta przy skrzyżowaniu z ul. Planty i Bogusławskiego notorycznie parkują samochody na obszarze wyłączonym z ruchu w okolicach przejść dla pieszych. Jest to niebezpieczne dla pieszych, ponieważ kierowcy zbliżający się do przejścia mają ograniczoną widoczność.

Na wniosek dotyczący zamontowania tam urządzeń, które fizycznie by to parkowanie uniemożliwiły, MZDiK odpowiada:

Odnośnie ustawienia na ul. Traugutta separatorów, które fizycznie uniemożliwią parkowanie pojazdów w rejonie przejść dla pieszych przy skrzyżowaniach z ul. Bogusławskiego i ul. Planty MZDiK informuje, że w chwili obecnej nie zachodzi konieczność stosowania takich wygrodzeń. Ponadto rozwiązanie to w znaczny sposób utrudniałoby zimowe utrzymanie ulic w tych miejscach. W celu wyeliminowania takich sytuacji(…) tut. Zarząd zwróci się Komendy Miejskiej Policji oraz Straży Miejskiej w Radomiu z prośbą o objęcie nadzorem ulicy Traugutta pod kątem przestrzegania przepisów Prawa o Ruchu Drogowym.”

Pracownikom MZDiK proponuję wybranie się w okolice tych przejść i sprawdzenie czy problem rzeczywiście nie występuje. Może zobaczą więcej niż zza urzędniczego biurka. Chyba, że dalej będą przerzucać odpowiedzialność na innych.

Argument o utrudnianiu odśnieżania nie powinien decydować o bezpieczeństwie pieszych przez cały rok. Co ciekawe separatory takie stosowane są od pewnego czasu w Warszawie. Ale tam może mniej śniegu pada…

PS.
Argumentacja o odśnieżaniu ciekawie wygląda jeśli porównamy ją z niedawną wypowiedzią rzecznika MZDiK na temat montażu progów zwalniających na Ustroniu >>>. Moralność Kalego?:

– W przepisach dotyczących montowania progów zwalniających nie ma żadnego odniesienia do zimowego utrzymania dróg. Wiadomo, że takie przeszkody utrudniają odśnieżanie, ale kierowcy pługopiaskarek zazwyczaj znają rozmieszczenie progów i w tych miejscach też odpowiednio zwalniają. To zarządca danej drogi podejmuje decyzję, czy zamontować progi i całorocznie poprawić bezpieczeństwo, czy tego nie robić tylko z powodu zimy. 

Warszawa. Obszar wyłączony z ruchu na ulicy Noakowskiego

Warszawa. Obszar wyłączony z ruchu na ulicy Noakowskiego

Warsztaty projektowe. Zapraszamy!

Wspólnie z Wrocławską Inicjatywą Rowerową organizujemy warsztaty projektowe dla projektantów i urzędników. Poniżej treść zaproszenie rozesłanego do potencjalnie zainteresownych.

Radom, 26 kwietnia 2011

Szanowni Państwo!

Mając na uwadze potrzebę podnoszenia jakości infrastruktury rowerowej, a także wiedzy na temat efektywnego przeznaczania środków publicznych na inwestycje drogowe,

Stowarzyszenie Wrocławska Inicjatywa Rowerowa zaprasza na warsztaty pt.

Zasady tworzenia dobrej infrastruktury rowerowej w mieście

Warsztaty poprowadzone zostaną przez specjalistów w dziedzinie projektowania infrastruktury rowerowej. Zorientowane są na przekazanie umiejętności praktycznych projektowania infrastruktury rowerowej i przeznaczone są dla projektantów, pracowników zarządów dróg i wydziałów drogowych, planistów oraz urbanistów.

Czas i miejsce:
12 maja, czwartek, godz. 10:00-16:00
Radom, Politechnika Radomska, Wydział Transportu, ul. Malczewskiego 29, sala 113
 
Program:
10:00-12:00 – Zasady tworzenia dobrej infrastruktury rowerowej w mieście (prezentacja)
12:00-12:30 – Przerwa na kawę
12:30-16:00 – Warsztat praktyczny w grupach (praca nad studium przypadku)

Prowadzenie:

  • Dr inż. Tadeusz Kopta (projektant systemów transportowych, ekspert Polskiego Klubu Ekologicznego i Ministerstwa Środowiska, na co dzień pracownik GDDKiA)
  • Marcin Hyła (koordynator sieci Miasta dla Rowerów)
  • Bartłomiej Lustofin (Miasta dla Rowerów, na co dzień pracownik GDDKiA)

Kontakt:
Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres (e-mail): s.pawlowski@o2.pl

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Uczestnicy warsztatów otrzymają poradnik dla projektantów pt. Zrozumieć rowerzystę. Poradnik projektowania infrastruktury przyjaznej dla rowerów.

Warsztat został dofinansowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Radom. Seminarium rowerowe na Politechnice Radomskiej

Ulica Zielona – kto tu posprząta?

Kilka dni temu …

Kilka dni temu otrzymaliśmy wiadomość od jednego z mieszkańców Radomia, który narzeka na nieporządek panujący na ul. Zielonej. Na przesłanych zdjęciach można zobaczyć, jak chodnik zarósł do połowy szerokości trawą, a przy krawędziach jezdni zalegają metrowe łachy piachu. Ulica uległa znacznemu zwężeniu, przez co obniżyło się bezpieczeństwo zarówno pieszych, jak i rowerzystów i innych pojazdów. Warto wspomnieć, że przejeżdża tędy również autobus linii 26 w stronę Janiszewa.

Radom. Zarośnięta ulica Zielona

Radom. Zarośnięta ulica Zielona

Radom. Zarośnięta ulica Zielona

Ustawiono stojaki przy Galerii Słonecznej…

… niestety ich …

… niestety ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Profile z których zostały wykonanane mają około 3 cm grubości. Nie będzie to przeszkoda dla rosłego złodzieja. Nadal polecamy przypinanie rowerów do ławek i słupków. Nie spełnione zostały również zapisy praw miejscowego – miejsc parkingowych powinno być 280 a nie 36…Radom. Stojaki rowerowe pod Galerią Słoneczną

Radom. Stojaki rowerowe pod Galerią Słoneczną

Radom. Stojaki rowerowe pod Galerią Słoneczną