Aldi montuje dobre stojaki!

Mamy pierwsze …

Mamy pierwsze wyniki naszych tegorocznych, ogólnopolskich działań. Przypominamy, że Bractwo Rowerowe w ramach akcji Rowerem na zakupy (zobacz >>>) wysłało do central sieci handlowych pisma z prośbą o wdrożenie ogólnopolskich standardów parkingów rowerowych. Jako pierwsi w tym roku odezwali się do nas przedstawiciele ALDI Sp. z o.o. Podczas rozmowy telefonicznej pracownik tej sieci obiecał, że przy wszystkich nowych obiektach będą już ustawiane prawidłowe stojaki w kształcie odwróconej litery U. Jak obiecali tak zrobili – na zdjęciu sklep w Łodzi przy ul. Obywatelskiej. 

Łódź. Stojaki rowerowe przed Aldi, ul. Obywatelska

II Memoriał Muńka – wyścig rowerowy

Stowarzyszenie …

Stowarzyszenie „Radomski Ruch Rowerowy – 3R” zaprasza w niedzielę o godz. 12 na przełajowy wyścig rowerowy nad zalewem Borki. II Memoriał Muńka poświęcony jest pamięci tragicznie zmarłego kolegi. Wystartować można w jednej z trzech kategorii wiekowych: 17 lat i młodsi, 18-30 lat, 31 i starsi. Po wyścigu dla wszystkich ognisko. Zapisy w biurze MOSiR-u przy zalewie na Borkach od godz. 10.

Radom. II Memoriał Muńka

Kładka pieszo-rowerowa nad torami czyli uwagi do planu zagospodarowania

W dniu 5 listopada upłynął termin do którego można było składać wnioski do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w Radomiu zwanego ,,Dworzec Kolejowy” poniżej przedstawiamy te zgłoszone przez Bractwo Rowerowe.

1. Utworzenie regionalnego węzła transportu publicznego w rejonie placu dworcowego.

W poziomie terenu transport publiczny i ruch pieszy. Utworzenie węzła przesiadkowego dla komunikacji publicznej o zasięgu dalekobieżnym, regionalnym, podmiejskim i miejskim. Przystanki komunikacji miejskiej i podmiejskiej (linie przelotowe) ześrodkowane na placu dworcowym w możliwie najlepszej dostępności od wyjścia z tunelu dworcowego. Dworzec autobusów dalekobieżnych, regionalnych i podmiejskich (kończących bieg) przy placu dworcowym, w miejscu obecnej stacji paliw. Sugerowany układ dwupłytowy – płyta dolna dostępna z poziomu tunelu drogowego pod placem.

Ciąg ulic Poniatowskiego-Prażmowskiego w tunelu. Z tunelu dostęp do dolnej płyty dworca autobusowego (w przypadku przyjęcia lokalizacji w miejscu obecnej stacji paliw i układu dwupłytowego), do postoju taksówek oraz do ewentualnych parkingów pod placem dworcowymi planowaną zabudową. Sugerowany początek tunelu przed zbiegiem ulic Dowkontta i Poniatowskiego (możliwość odtworzenia placu Broni).

2. Wprowadzenie korytarza przestrzennego umożliwiającego przelotową marszrutę pojazdów transportu publicznego przez plac dworcowy (według rysunku). Celem jest uniknięcie zawracania pojazdów na placu, co zwiększa czytelność układu i oszczędza przestrzeń. Takie rozwiązanie sprzyja ewentualnemu wprowadzeniu na plac dworcowy linii tramwajowej (promień łuku).
Radom. Wnioski do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ,,Dworzec Kolejowy”

3. Ulica Traugutta na odcinku od ulicy Waryńskiego do placu dworcowego jako strefa ruchu pieszego z dopuszczeniem transportu publicznego.

4. Budowa kładki pieszo-rowerowej w ciągu ulic 25 Czerwca – Staroopatowska ponad torami kolejowymi i ulicami Domagalskiego i Prażmowskiego zgodnie ze Studium; przebieg z pochylniami wchodzącymi w światło ulic 25 Czerwca i Staroopatowskiej (wykorzystanie wzniesień terenu po obu stronach). Do realizacji po oddaniu wschodniej obwodnicy śródmiejskiej i ograniczeniu ruchu w ulicy 25 Czerwca.

5. Zachowanie wszystkich istniejących i udrożnienie nowych ciągów pieszych/rowerowych w poziomie terenu:
– przejścia przez wszystkie wloty skrzyżowania ulic Poniatowskiego-Prażmowskiego i Traugutta (do czasu powstania tunelu drogowego);
– przejścia przez wszystkie wloty skrzyżowania ulic Grzecznarowskiego i Dowkontta;
– przywrócenie przejścia przez ulicę Kościuszki na przedłużeniu głównej alei parku Planty;
– przejście przez ulicę Traugutta na przedłużeniu głównej alei parku Planty.

6. Nakaz stosowania technologii i materiałów zapewniających maksymalny komfort poruszania się pieszych – dopuszczalne materiały: bitumy, beton, kostka brukowa cięta, kostka betonowa niefazowana, mieszanki mineralno-żywiczne lub inne zapewniające równą powierzchnię (określenie nawierzchnia wygodna dla pieszych moim zdaniem jest zbyt subiektywnym zapisem i raczej trzeba wnioskować o zapisy konkretnych materiałów).

7. Wprowadzenie wskaźników maksymalnej liczby miejsc postojowych dla poszczególnych funkcji w tym dla zabudowy mieszkaniowej i usługowej, w tym możliwie niskie nieprzekraczalne wskaźniki liczby prywatnych naziemnych miejsc postojowych.

8. Określenie minimalnej liczby miejsc postojowych dla rowerów dla poszczególnych funkcji.

9. Objęcie ochroną konserwatorską osiedla Fabryki Broni pomiędzy ulicą Kościuszki, Poniatowskiego, Dowkontta, Traugutta. Odtworzenie placu Broni (po powstaniu tunelu drogowego w ciągu ulic Poniatowskiego-Prażmowskiego).

10. Zamiana funkcji ulicy Broni na strefę ruchu pieszego wraz z wyznaczeniem systemu dogodnych ciągów pieszych łączących węzeł komunikacji publicznej przy dworcu z planowanym parkiem naukowo-technologicznym na terenie Fabryk Broni.

11. Wprowadzenie standardów minimalnej wysokości zabudowy w nawiązaniu do północnej pierzei ulicy Poniatowskiego.

12. Uzupełnienie północnej pierzei ulicy Prażmowskiego poprzez wprowadzenie obowiązującej linii zabudowy.

13. Wprowadzenie zakazu grodzenia terenu dla nowych inwestycji, lokalizowania parterowych budynków i tymczasowych obiektów budowlanych z wyjątkiem kiosków zintegrowanych z wiatą przystankową oraz pawilonów wystawienniczych itp. wyłącznie na czas trwania imprezy (podobny zapis jest w planie dla Starego Miasta w Krakowie).

14. Ze względów estetycznych wprowadzenie zakazu używania barier segmentowych na obszarze objętym planem zagospodarowania przestrzennego.

[Wernera/Mireckiego] 140 wypadków za 7 milionów złotych

Skrzyżowaniu …

Skrzyżowaniu Wernera/Mireckiego/Szarych Szeregów jest prawdopodobnie jednym z najbardziej niebezpiecznych w Radomiu. Od 2007 do 2012 roku doszło na nim do 140 zdarzeń drogowych, w których rannych zostało 21 osób (w tym 4 pieszych i 1 rowerzysta). Pytanie retoryczne co w sprawie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego zrobiła policja i MZDiK?

Dane pozyskane z Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji dla tego skrzyżowania przedstawiają się następująco.

 1. Zdarzenia w poszczególnych latach

Radom. Zdarzenia drogowe na skrzyżowaniu Mireckiego/Wernera/Szarych Szeregów
2. Najczęstsze godziny zdarzeń
18:00 – 18:59 – 11 zdarzeń (7.9% wszystkich zdarzeń)
09:00 – 09:59 – 13 zdarzeń (9.3% wszystkich zdarzeń)
11:00 – 11:59 – 13 zdarzeń (9.3% wszystkich zdarzeń)
15:00 – 15:59 – 13 zdarzeń (9.3% wszystkich zdarzeń)
17:00 – 17:59 – 17 zdarzeń (12.1% wszystkich zdarzeń)

3. Warunki atmosferyczne

Radom. Zdarzenia drogowe na skrzyżowaniu Mireckiego/Wernera/Szarych Szeregów

4. Sygnalizacja
Działa – 128 zdarzeń
Nie działa – 12 zdarzeń 

5. Pora dnia

Radom. Zdarzenia drogowe na skrzyżowaniu Mireckiego/Wernera/Szarych Szeregów

6. Najczęstsze przyczyny
Nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu – 84
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu – 24
Niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami – 14 

Uczestnicy wszystkich zdarzeń byli trzeźwi!

Niedawno Instytutu Badawczego Dróg i Mostów wydał opracowanie „Metoda oraz wycena kosztów wypadków i kolizji drogowych na sieci dróg w Polsce na koniec roku 2012” (zobacz >>>). Naukowcy obliczyli koszty jednostkowe wypadków i kolizji drogowych, które w 2012 roku kształtowały się następująco:
– koszt jednostkowy ofiary śmiertelnej – 2,5 miliona złotych
– koszt jednostkowy ofiary ciężko rannej – 1,1 miliona złotych
– koszt jednostkowy ofiary lekko rannej – 15 tysięcy złotych
– koszt jednostkowy straty materialnej wypadku – 80 tysięcy złotych
– koszt jednostkowy kolizji drogowej – 15 tysięcy złotych

W skład kosztów wchodzi: koszty prac służb policyjnych i ratowniczych, koszty usług prosekcyjnych i pogrzebu, koszty hospitalizacji, koszty postępowania karnego, koszty rekompensat i zadośćuczynienia, straty pracodawców, straty materialne, straty gospodarcze kraju. 

Po dokonaniu prostych obliczeń wynika, że koszty zdarzeń na skrzyżowaniu Wernera / Mireckiego / Szarych Szeregów wyniosły 7,3 mln złotych (21 wypadków, 119 kolizji, 3 osoby ciężko ranne, 21 lekko rannych)! Kto płaci za indolencję służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo? Pani płaci, Pan płaci, społeczeństwo płaci…

Konsultacje. Program ochrony środowiska miasta Radomia

W związku z …

W związku z ogłoszeniem przez Urząd Miejski w Radomiu konsultacji społecznych w sprawie Programu Ochrony Środowiska dla miasta Radomia poniżej przedstawiamy nasze uwagi do tego dokumentu.

Urząd Miejski w Radomiu
Wydział Współpracy z Organizacjami
Pozarządowymi i Konsultacji Społecznych   

ul. Żeromskiego 53
26-600 Radom  

Dotyczy konsultacji społecznych w sprawie „Program Ochrony Środowiska dla miasta Radomia na lata 2013-2016 z uwzględnieniem lat 2017-2020”

Po zapoznaniu się z dokumentem z przykrością stwierdzamy, że szczytny cel Programu – Rozwój społeczno-gospodarczy miasta Radomia  z poszanowaniem  zasad ochrony środowiska podstawą poprawy jakości środowiska i życia mieszkańców – nie znajduje potwierdzenia w najważniejszej części dokumentu tj. w harmonogramie finansowo-rzeczowym. Ponieważ nasze stowarzyszenie zajmuje się kwestami transportowymi pozwoliliśmy sobie na ocenę tej części dokumentu. Po dokonaniu obliczeń okazuje się, że 82% środków przewidzianych w działaniu: Ochrona przed hałasem i oddziaływaniem hałasu, będzie przeznaczonych na inwestycje drogowe a tylko 18% na inwestycje w komunikację miejską. Wszelkie dane naukowe potwierdzają, że rozbudowa układu drogowego przyczynia się do powstania ruchu wzbudzonego, którego konsekwencją jest dalsza degradacja środowiska.

Radom. Program ochrony środowiska - podział środków

W celu zmniejszenia wpływu motoryzacji indywidualnej na środowisko należy na ulicach przebiegających przez śródmieście zmniejszyć natężenie ruchu lub uspokoić ruch tak, aby mieszkanie w tym rejonie miasta było mniej uciążliwe. Należy dążyć do ograniczenia tranzytowego ruchu samochodowego (również wewnątrzmiejskiego) poprzez wyprowadzenie go z centrum i stworzenie sektorów dostępu uniemożliwiających swobodny przejazd pojazdów samochodowych między nimi innymi drogami niż trasami obwodowymi. 

Ponadto należy:

  • stworzyć strefy piesze oraz ograniczonego dostępu poprzez system automatycznych blokad słupkowych;
  • zredukować miejsca postojowe w centrum miasta z równoczesną budową zbiorczych parkingów na obrzeżach strefy centralnej oraz integracją ich z systemem transport publicznego oraz rowerowego;
  • ograniczyć prędkość pojazdów samochodowych poprzez fizyczne środki uspokojenia ruchu;
  • wprowadzić opłaty za wjazd do centrum w zależności od panującego zatłoczenia.

Działaniami prowadzonymi równolegle powinno być zwiększanie atrakcyjności publicznego transportu zbiorowego  –  większa dostępność, system węzłów przesiadkowych, większa częstotliwość oraz zachęcająca taryfa biletowa. Należy także tworzyć korzystne warunków dla komunikacji pieszej i rowerowej. Niestety takich działań nie znajdujemy w harmonogramie finansowo-rzeczowym.

W związku z powyższym wnosimy o dodanie następujących działań:

  • „Stworzenie dogodnych warunków do poruszania się pieszo: wyznaczenie wygodnych tras pieszych z osiedli do śródmieścia, zaniechanie likwidacji przejść, tworzenie skrótów pieszych, poprawy bezpieczeństwa.”;
  • „Budowa systemu automatycznej kontroli prędkości pojazdów samochodowych.”;
  • „Optymalizacja sieci połączeń autobusowych – stworzenie węzłów przesiadkowych, buspasów i priorytetu dla komunikacji miejskiej na skrzyżowaniach.”;
  • „Wprowadzenie alternatywnego systemu transportu zbiorowego np. komunikacji tramwajowej.”;
  • „Budowa podstawowego układu systemu tras rowerowych łączących główne osiedla z centrum.”;
  • „Budowa systemu roweru publicznego.”.

Ponadto wnosimy o dodanie następujących działań szczegółowych:

ul. 25 Czerwca
działania krótkookresowe: zamiany zewnętrznych pasów ruchu na buspasy i pasy rowerowe w jezdni.
działania długookresowe: wprowadzenie fizycznej przegrody uniemożliwiającej tranzyt międzydzielnicowy oraz przeniesienie ruchu na wschodnią obwodnicą śródmiejską (wzdłuż torów kolejowych).

ul. Traugutta
działanie: uspokojenie ruchu poprzez budowę wyniesionych skrzyżowań i przejść dla pieszych

ul. Kwiatkowskiego
działanie: wprowadzenie fizycznej przegrody uniemożliwiającej tranzyt międzydzielnicowy oraz budowa wyniesionych skrzyżowań i przejść dla pieszych. Obecnie ruch pojazdów odbywa się w odległości zaledwie jednego metra od okien budynków mieszkalnych!

Wnosimy również o uzupełnienie o następujące punkty ocenę efektów realizacji Programu:

  • wymiana pieców opalanych węglem na gazowe lub elektryczne [szt.];
  • spadek natężenia ruchu samochodów w śródmieściu [%];
  • wzrost udziału ruchu rowerowego w transporcie miejskim [%];
  • wzrost udziału ruchu pieszego w transporcie miejskim [%];
  • budowa parkingów dla samochodów na obrzeżach [szt.];
  • budowa dróg dla rowerów i innych udogodnień (m.in. kontrapasy, pasy rowerowe w jezdni) [km];
  • budowa parkingów rowerowych [szt.].

Bez uwzględnienia powyższych postulatów nie jest możliwe pozytywne zaopiniowanie Program Ochrony Środowiska dla miasta Radomia na lata 2013-2016 z uwzględnieniem lat 2017-2020 przez nasze stowarzyszenie.

[Rowerem na zakupy] Port Lotniczy Radom

Miło nam …

Miło nam poinformować, że Port Lotniczy w Radomiu włączył się do wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej „Rowerem na zakupy” (zobacz >>>). W jej ramach namawiamy sklepy, punkty usługowe czy przychodnie do montażu prawidłowych stojaków rowerowych. Prawidłowych czyli takich, do których można przypiąć ramę roweru a nie tylko koło. Najczęściej takie stojaki mają kształt odwróconej litery U. W czwartek rozpoczął się montaż urządzeń przed budowanym obecnie terminalem Portu Lotniczego. Na razie stojaki ustawione są na terenie zielonym, ale w przyszłości powierzchnia ma zostać utwardzona. W sumie zamontowano 7 urządzeń umożliwiających zaparkowanie 14 rowerów. Stojaki zostaną ustawione również na ulicy Skaryszewskiej przy planowanej górce spotterskiej (górka to miejsce, z którego najlepiej można obserwować lądujące i startujące samoloty). W imieniu rowerzystów dziękujemy!

Do tegorocznej akcji „Rowerem na zakupy” przyłączyły się następujące placówki zapewniając w sumie 56 miejsc parkingowych:
– dworzec kolejowy, ul. Beliny-Prażmowskiego 6 – 18 miejsc parkingowych (zobacz >>>)
– multiDENT / MZDiK, ul. Traugutta 30/30A – 2 miejsca parkingowe (zobacz >>>)
– supermarket E.Leclerc, ul. Toruńska 1 – 16 miejsc parkingowych (zobacz >>>)
– Archiwum Państwowe, ul. Wernera 7 – 12 miejsc parkingowych (zobacz >>>)
– Katedra Radomska, ul. Sienkiewicza 13 – 8 miejsc parkingowych (zobacz >>>)
– Port Lotniczy Radom, ul. Lubelska – 14 miejsc parkingowych

W ciągu dwóch lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali 140 miejsc parkingowych! Kolejne w drodze…

Radom. Stojaki rowerowe przed terminalnem portu lotniczego. Airport Radom, bicycle parking rack

Radom. Stojaki rowerowe przed terminalnem portu lotniczego. Airport Radom, bicycle parking rack

[Interwencja] List do Bractwa Rowerowego

Poniżej przedstawiamy…

Poniżej przedstawiamy list jaki za pośrednictwem Echa Dnia dotarł do naszego stowarzyszenia. Autorka listu prosi nas o pomoc w walce o przywrócenie przejścia na skrzyżowaniu Limanowskiego / Chopina. Dziękujemy za zaufanie i jednocześnie obiecujemy, że zrobimy wszystko co w naszej mocy, żeby przywrócić zlikwidowaną zebrę. 

[…]Piszę do Pana z wielką prośbą o nagłośnienie i przywrócenie koniecznego i uzasadnionego przejścia na ul. Limanowskiego vis a vis lub w bliskiej odległości małej bramy wejściowej na cmentarz. Przed remontem ulic przejście było, obecnie jak Pan zapewne wie, jedno jest obok ulicy Maratońskiej, następne przy głównej bramie cmentarza. To bardzo daleko.Wiele osób przechodzi i przebiega między samochodami przy małej bramie cmentarza. To cud, że jeszcze nikt nie zginął. Dzień coraz krótszy,wcześniej robi się ciemno, przechodnie ubrani w mało widoczną odzież,jezdnia mokra, padają liście – czyli trudniejsze warunki jazdy.

Mam 70 lat, trudności z poruszaniem się, dysfunkcję narządów ruchu i z konieczności idąc z cmentarza 2-3 x  w miesiącu przechodząc nieprawidłowo w okolicach małej bramy. Jestem wyrazicielem znacznej grupy społeczeństwa, które chciałoby tego przejścia. Nie mam komputera, interentu, nie znam się na tej technice, dlatego pozwoliłam sobie na tą formę kontaktu z Panem.

Walcząc o potrzebne przejścia w naszym mieście proszę wziąć pod uwagę moją sugestię.

Kończąc serdecznie pozdrawiam Pana życząc sukcesów w życiu osobistym,zawodowym i skuteczności w działalności społecznej.

[imię i nazwisko do wiadomości redakcji]

Radom. List do Bractwa Rowerowego

Jazda z miasta! Do Jedlni-Letnisko

Na pożegnalną, …

Na pożegnalną, zamykającą sezon 2013, Jazdę z Miasta! zapraszają w niedzielę, 20 października Salon Rowerowy RODEX, Tygodnik „7 Dni” i Bractwo Rowerowe

Spotykamy się tradycyjnie o godz. 10 za mostem na Pacynce, w pobliżu Dąbrowy Kozłowskiej. By dotrzeć na miejsce, trzeba dostać się na ul. Zbrowskiego i minąć skrzyżowanie z Żółkiewskiego (ze światłami), dalej jechać ul. Energetyków i skręcić w prawo w Starą Wolę Gołębiowską. Starą Wolą dotrzemy aż do skrzyżowania z ul. Potkańskiego, gdzie skręcamy w lewo. Potkańskiego doprowadzi nas do granic miasta – mostu na Pacynce. Zaraz za mostem – jadąc w stronę Kozłowa – pilnujemy pierwszego asfaltowego zjazdu w prawo. Właśnie na tym mało uczęszczanym zjeździe się spotykamy. Czekamy kwadrans i o godz. 10.15 ruszamy.

Najpierw pojedziemy asfaltem w kierunku Komorników Kozłowskich. Przy tartaku skręcimy w prawo. Mało uczęszczana asfaltowa droga między lasem a polami doprowadzi nas do zielonego szlaku rowerowego. Skręcimy w lewo w „zielony” i będzie on wyznaczał nam marszrutę aż do starej strzelnicy. Tu znów skręt w lewo w zielony szlak rowerowy, który przy Rezerwacie Ciszek doprowadzi nas do Jastrzębiej Drogi. Przy „jastrzębiej” jest leśny parking, na którym zrobimy odpoczynek. Po nim wracamy na Jastrzębią Drogę, która pokrywa się z żółtym szlakiem rowerowy. Nim dojedziemy w okolice Zadobrza, potem Huty i Kieszka, i w końcu dotrzemy do trasy Radom – Kozienice. Stąd małą leśną ścieżką dojedziemy do Leśnego Ośrodka Edukacyjnego RDLP w Jedlni-Letnisko. Tu kres naszej wycieczki i ognisko z kiełbaskami oraz upominki od Salonu Rowerowego Rodex.

Poczęstunek w tym roku mamy dzięki firmom: Mirat, Piekarni Fogiel & Fogiel, napiekanki.pl, stek.net.pl, Ośrodkowi Szkolenia Kierowców Gepard. Dziękujemy!

Tak jak w ubiegłym roku, wsparcia przy organizacji tegorocznego cyklu Jazda z Miasta! udziela nam Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Radomiu i podległe jej nadleśnictwa.

By wziąć udział w naszej imprezie, trzeba wysłać SMS-a o treści (7dni.jazdapazdziernik.imienazwisko) na nr 7248. Koszt SMS-a to 2 zł netto (2,46 zł brutto). Po wysłaniu wiadomości otrzymacie państwo SMS-a zwrotnego, którego należy zachować do kontroli podczas wydawania posiłku na mecie. Koniecznie więc zabierzcie na Jazdę! telefon komórkowy. Wysłanie jednego SMS-a uprawnia do skorzystania przez jedną osobę z wycieczki oraz poczęstunku. Możecie państwo jednak z tego samego numeru telefonu zarejestrować na Jazdę!, np. kilku członków rodziny czy kilku znajomych. Na SMS-owe zgłoszenia czekamy do soboty, 19 października do godz. 10.

Jazda! odbędzie się, gdyby padał mały deszcz, zapowiadający się na przejściowy. Jeśli opady będą spore, wyjazd przełożymy na 27 października.

Radom. Jazda z miasta - Jedlnia-Letnisko 

[FILM] Kierowcy blokują pas rowerowy na Lubelskiej

W celu ułatwienia …

W celu ułatwienia wjazdu rowerzystom na kontrapas na ul. Kaszubskiej MZDiK wytyczyło pas rowerowy na ul. Lubelskiej. Niestety jest on notorycznie zastawiany przez kierowców wyjeżdżających z ulicy jednokierunkowej. Jest to tym bardziej dziwne, że po przeznaczeniu jednego z pasów na prawoskręt kierowcy mają ułatwiony wjazd na wiadukt.

Problem opisuje również Gazeta Wyborcza (zobacz >>>

[Rowerem na zakupy] Fundujemy stojaki przed Katedrą

Miło nam …

Miło nam poinformować, że przed Katedrą Radomską ustawiono stojaki rowerowe w kształcie odwróconej litery U. Tym samym parafia włączyła się do wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej (zobacz >>>). W jej ramach namawiamy do montażu prawidłowych stojaków rowerowych. Prawidłowych czyli takich, do których można przypiąć ramę roweru a nie tylko koło. Najczęściej takie stojaki mają kształt odwróconej litery U.

Tym razem akcja była nietypowa ponieważ fundatorami stojaków zostało Bractwo Rowerowe i producent urządzeń. Ze zbiórki zorganizowanej wśród członków oraz sympatyków stowarzyszenia pozyskaliśmy sumę za którą udało się nam kupić 3 stojaki, czwarty został podarowany przez producenta pana Józefa Wydrę. Wspólnie z proboszczem ustaliliśmy, że jeden stojak zostanie zamontowany przy bocznym wejściu do katedry od strony ulicy Mickiewicza a pozostałe przy głównym od strony ulicy Sienkiewicza.

Do tegorocznej akcji „Rowerem na zakupy” przyłączyły się następujące placówki zapewniając w sumie 56 miejsc parkingowych:
– dworzec kolejowy, ul. Beliny-Prażmowskiego 6 – 18 miejsc parkingowych (zobacz >>>)
– multiDENT / MZDiK, ul. Traugutta 30/30A – 2 miejsca parkingowe (zobacz >>>)
– supermarket E.Leclerc, ul. Toruńska 1 – 16 miejsc parkingowych (zobacz >>>)
– Archiwum Państwowe, ul. Wernera 7 – 12 miejsc parkingowych (zobacz >>>)
– Katedra Radomska, ul. Sienkiewicza 13 – 8 miejsc parkingowych

W ciągu dwóch lat trwania wspólnej akcji Bractwa Rowerowego i Gazety Wyborczej rowerzyści w Radomiu zyskali 126 miejsc parkingowych! Kolejne w drodze…
Radom. Stojaki rowerowe przed Katedrą Radomską. Bicycle parking rack
Radom. Stojaki rowerowe przed Katedrą Radomską. Bicycle parking rack