Propozycja poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu Wernera Mireckiego

Jak już wspominaliśmy…

Jak już wspominaliśmy w listopadzie (zobacz >>>) koszty 140 wypadków na skrzyżowaniu Wernera/Mireckiego tylko w latach 2007-12 wyniosły ponad 7 milionów złotych. Niestety MZDiK nadal nie podjął żadnych konkretnych działań w celu poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu.

Wychodząc naprzeciw Zarządcy Drogi przygotowaliśmy własną koncepcję zmian. Główna zmiana to rezygnacja z sygnalizacji świetlnej na rzecz ronda półturbinowego.

Pozostałe korzyści:

  • likwidacja niebezpiecznego zwłaszcza dla rowerzystów manewru skrętu w lewo – na rondzie skręcamy tylko w prawo;
  • zwiększenie płynności ruchu autobusów i pozostałych pojazdów;
  • zmniejszenie czasu przebycia skrzyżowania przez pieszych;
  • wybór kierunku jazdy przed skrzyżowaniem i uniemożliwienie skrętu w prawo z lewego pasa poprzez zainstalowane separatory w ciągu ulicy Wernera;
  • promień wyspy centralnej 14 m, wjazdowy 8 m i wyjazdowy 10 m powodują fizyczne zmniejszenie prędkości.

Całość można wykonać z gotowych elementów prefabrykowanych co w porównaniu z modernizacją sygnalizacji świetlnej jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem.

Grubszą linią oznaczono krawężniki i separatory.

Radom. Rondo turbinowe na skrzyżowaniu Wernera/Mireckiego/Szarych Szeregów

Koncepcja w większej skali dostępna tu >>>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *