Obwodnica południowa – odsłona druga

Kontynuujemy naszą …

Kontynuujemy naszą serię wpisów [zobacz>>>] dot. obwodnicy południowej.

Dzisiaj zajmiemy się skrzyżowaniem z ul. Wyścigową.

Zasadniczym błędem jest wyznaczanie drogi rowerowej wzdłuż ul. Wyścigowej jedynie na skrzyżowaniu(właściwie dwóch). Dodatkowo umieszczanie jej po jednej stronie drogi mnoży punkty kolizji i pogarsza bezpieczeństwo rowerzysty niż gdyby poruszał się jezdnią na zasadach ogólnych.

Radom, obwodnica południowa

Również odginanie ddr przed przejazdem rowerowym wprowadza w błąd kierowców co do zamiarów rowerzysty, co potwierdza opinia GDDKiA.

Rowerzysta jadący na wprost ulicą Wyścigową ze wschodu na zachód(z dołu do góry) będzie musiał wjechać na ddr przed samym skrzyżowaniem. Następnie przejechać po przejeździe na drugą stronę jezdni, przeciąć kolejną jezdnię aby kontynuować jazdę mostem z barierkami w skrajni. Potem tylko kolejny przejazd, skręt w prawo i jest z powrotem.

Radom, obwodnica południowa

Z tego ciągu pieszego korzystają uczniowie pobliskiej szkoły podstawowej a projektant proponuje zwiększenie prędkości maskymalnej z obecnych 30km/h do 50km/h i chodnik o szerokości poniżej metra, jednocześnie pozbywając się progów wyspowych.

Rozwiązaniem tego problemu może być likwidacja tej drogi rowerowej i umożliwienie rowerzystom jazdy jezdnią na zasadach ogólnych, a także dosunięcie do skrzyżowania przejazdów dla rowerów i przejść dla pieszych co zwiększy bezpieczeństwo.

 Radom, obwodnica południowa

Na północno – wschodnim ramieniu skrzyżowania zalazło się za to miejsce dla barierek, w skrajni i to na zakręcie dwukierunkowej ddr. Projektant zapewne nie wie, że rowerzysta skręcając pochyla się do wewnętrznej strony łuku. Zasadność montowania wygrodzeń pomijam, gdyż była o tym już mowa.

Radom, obwodnica południowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *