Parking przydworcowy czyli rowerzyści to nie koniki polne

Przedstawiamy kolejne…

Przedstawiamy kolejne pismo, tym razem skierowane do Kolei Mazowieckich a dotyczące parkingu przydworcowego.

W związku ze zbliżającym się odbiorem parkingu przydworcowego w Radomiu chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na nieprawidłowości projektowe i wykonawcze. Jednocześnie liczymy na szybkie ich wyeliminowanie. Ponadto zwracamy uwagę, jak ważne są konsultacje społeczne przy tego typu realizacjach. Wszystkie zauważone przez nas błędy można było wyeliminować na etapie projektu z korzyścią (również finansową) dla „Kolei Mazowieckich – KM” sp. z o. o. oraz przyszłych użytkowników.

1. Nieprawidłowe odległości pomiędzy stojakami

Problem:
odległości pomiędzy stojakami wynoszą około 40 cm, tymczasem kierownice rowerów mają szerokość od 56 do 70 cm. Nie dość, że nie da się wykorzystać dwustronności stojaków to jeszcze może być problem z zaparkowaniem i przypięciem jednego roweru. Minimalna odległość między stojakami powinna wynosić 100 cm.

Rozwiązanie:
usunięcie co drugiego stojaka

Radom. Parking przydworcowy i za małe odległości pomiędzy stojakami
2.  Mała wiata

Problem:
wiaty tej wielkości nie są w stanie ochronić przed działaniem warunków atmosferycznych – blisko połowa długości roweru będzie wystawać poza obręb wiaty.

Rozwiązanie:
wymiana wiat na większeRadom. Parking przydworcowy i za małe zadaszenie
3. Nieprawidłowa lokalizacja części miejsc postojowych

Problem:
prawidłowa polityka transportowa zakłada preferowanie podróży rowerami nad podróżami samochodami osobowym. Niedopuszczalnym zatem jest ulokowanie części miejsc postojowych dla rowerów w odległości 200 m od wejścia głównego.

Rozwiązanie:
przeniesienie wszystkich stojaków w pobliże głównego wjazdu
Radom. Parking przydworcowy i stojaki 200 metrów od wejście
4. Krawężniki na dojeździe do miejsc parkingowych

Problem:
rowerzyści – podobnie jak kierowcy – chcą bez przeszkód podjeżdżać do miejsc parkingowych. Niedopuszczalne jest stosowanie krawężników, tym bardziej na parkingu przydworcowym, gdzie z reguły podróżni spieszą się na pociąg i nie mają czasu na doprowadzanie rowerów do stojaków.

Rozwiązanie:
obniżenie do 0 cm co najmniej 2 krawężników przy każdej z wysp parkingowych

Radom. Parking przydworcowy i wysokie krawężniki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *