[FILM] Wyniesiona tarcza skrzyżowania czyli autobusem po progach

W ramach projektu …

W ramach projektu „Sieć Społecznego Nadzoru” realizowanego przez stowarzyszenie Wrocławska Inicjatywa Rowerowa gościliśmy m.in. w Puławach. Oglądaliśmy tam Miasteczko Holenderskie czyli pilotażowy program uspokajania ruchu w dzielnicy Włostowice. Celem przebudowy było zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych w obszarze dzielnicy mieszkaniowej i na przebiegającej po jej obrzeżu drodze wojewódzkiej nr 824. Projekt zrealizowano w oparciu o sprawdzone rozwiązania holenderskie.

 

Wyniesiona tarcza skrzyżowania

Puławy. Wyniesiona tarcza skrzyżowania

Odpowiednie odwodnienie zapewniają prawidłowo usytuowane kratki ściekowe

Puławy. Wyniesiona tarcza skrzyżowania

Oznakowanie wjazdu do strefy TEMPO 30

Puławy. Wjazd do strefy TEMPO 30

Progi poduszkowe i zawężenia jezdni

Puławy. Progi poduszkowe i zawężenia jezdni

Rondo typu pinezka (wyniesione) w strefie TEMPO 30

Puławy. Skrzyżowanie typu pinezka

Pas rowery przechodzi płynnie w wydzieloną drogę dla rowerów

Puławy. Pas rowery przechodzi płynnie w wydzieloną drogę dla rowerów

W strefie TEMPO 30 nie stosuje się wydzielonych dróg dla rowerów

Puławy. W strefie TEMPO 30 nie stosuje się wydzielonych drog dla rowerów

Wyniesiony pas dzielący przeciwne kierunki ruchu skutecznie zapobiega wyścigom…

Puławy. Wyniesiony pas dzielący przeciwne kierunki ruchu

… jednocześnie umożliwia wyprzedanie wolniej jadących uczestników ruchu

Puławy. Wyniesiony pas dzielący przeciwne kierunki ruchu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *