Pod koniec lata 2008 oddano po remoncie nowojorski Broadway. Ulica została zwężona z czterech do dwóch pasów. Na odzyskanym miejscu powstała droga rowerowa oraz ustawiono rząd ławek i zieleni, która jest utrzymywana dzięki właścicielom okolicznych biurowców. Samochodom nie została zaproponowana żadna alternatywna trasa. Jest to realizacja pomysłu Jana Gehla, architekta i urbanisty z Kopenhagi, współautora koncepcji uspokojenia ruchu w tym mieście. Gehl został konsultantem władz Nowego Jorku.
![NY. Broadway. Zdjęcie: Taipei Walker NY. Broadway. Zdjęcie: Taipei Walker](http://bractworowerowe.ats.pl/wp/wp-content/uploads/2019/06/ny_1.jpg)
![NY. Broadway. Zdjęcie: Taipei Walker NY. Broadway. Zdjęcie: Taipei Walker](http://bractworowerowe.ats.pl/wp/wp-content/uploads/2019/06/ny_2.jpg)
Zdjęcia: Taipei Walker
Z kolei w Portland również w najbardziej zmotoryzowanym kraju świata parkingi w jezdni które do tej pory były przeznaczone dla samochodów zamienia się w parkingi rowerowe
/PAW/