Już jest >>>! Niektóre rozwiązania zaproponowanę przez firmę DAKAR zostaną zastosowane po raz pierwszy w Radomiu, i tak (fragmenty opisu technicznego):
- W miejscach kolizji pieszych i rowerzystów z pojazdami, czyli na przejazdach przez
jezdnie dróg poprzecznych, dbając o bezpieczeństwo i czytelność użytkowania,
zastosowano wyniesione wloty ramion jezdni podporządkowanych, tak aby piesi i rowerzyści poruszali się w jednej płaszczyźnie bez zmiany ukształtowania niwelety, a pojazdy wjeżdżały na wyniesienie nie większe niż 10cm. - W rejonie urządzanego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego do obwodnicy południowej (ulica Sycyńska przy Potoku Południowym) zastosowano progi zwalniające najazdowe typu wyspowego („poduszki”) na dojazdowych pasach ruchu do przejścia, mające za zadanie zmniejszyć prędkość pojazdów osobowych w miejscu niebezpiecznym (statystyki wypadkowe) – progi przystosowane do przejazdu autobusów komunikacji zbiorowej.
- Przy wykonywaniu opracowania należy pamiętać o zachowaniu wyższości ścieżki rowerowej nad chodnikiem i wyższości ciągu pieszo-rowerowego nad jezdniami poprzecznymi (zachować ciągłość ścieżki rowerowej i ciągu pieszo-rowerowego na zjazdach ulic poprzecznych. W celu zapobiegnięcia zastawiania zderzakami pojazdów części ciągu rowerowego zastosowano na parkingach odbijacze przykręconych w taki sposób aby stojące samochody zatrzymywały się co najmniej 0,50m od lica krawężnika i nie pogarszały warunków jazdy rowerzystów.
- Nie należy wykonywać pochylenia podłużnego drogi dla rowerów większego niż 5%. W wyjątkowych przypadkach dopuszcza się większe lecz nie przekraczające 15% i po wcześniejszym skonsultowaniu z projektantem.
- Na szlaku rowerowym ustawiono w newralgicznych punktach (tj. przejścia dla pieszych, przejazdy, przepusty, łuki pionowe i poziome, parkingi, zbliżenia ciągu do jezdni czy przystanki autobusowe) wygrodzenia typu segmentowego U-12a w postaci ram wypełnionych drobną siatką zapobiegającym zaczepieniom kierownicy rowerzystów.