Ruszyło głosowanie na projekty zgłoszone do Budżetu Obywatelskiego 2015! Poniżej przedstawiamy wnioski naszego stowarzyszenia.
Opis jak oddać głos przez internet dostępny tu >>>
Obszar ogólnomiejski
16. Budowa sygnalizacji przy przejściu na ul. Wierzbickiej oraz inne udogodnienia dla pieszych
Projekt zakłada poprawę bezpieczeństwa pieszych na przejściach na których, według policyjnego Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji doszło do ponad 10 potrąceń w ciągu ostatnich kilka lat.
Wnioskujemy o:
– montaż sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych na ulicy Wierzbickiej / Gębarzewska
– montaż progów wyspowych przed przejściami na ulicy Prażmowskiego / dworzec PKS
– montaż azyli przed przejściami na ulicy Narutowicza (MOSiR) oraz na ulicy 25 Czerwca (Park Leśniczówka)
17. Ułatwienia rowerowe etap II
Celem projektu jest usprawnienie ruchu rowerowego na terenie miasta Radomia. Projekt zakłada kontynuacje działań z wygranego budżetu obywatelskiego z roku 2014.
Wnioskujemy o:
– połączenie osiedla Michałów w drogą rowerową na ulicy Warszawskiej poprzez budowę łącznika rowerowego od ulicy Jana III Sobieskiego i wytycznie przejazdu rowerowego po wschodniej stronie ronda NSZ;
– budowę drogi rowerowej i remont chodnika wzdłuż Potoku Północnego na odcinku Park Leśniczówka – ulica Struga wraz z wytyczeniem przejazdów rowerowych przez ulicę 25 Czerwca i Struga
– umożliwienie rowerzystom jazdy na wprost z ulicy Żeromskiego w kierunku ulicy Lubelskiej i w kierunku przeciwnym. Przejazd na fazie zielonej dla pojazdów skręcających w lewo lub w prawo w ulicę 25 Czerwca. Rowerzysta porusza się na zasadach ogólnych i ma pierwszeństwo przed pojazdami skręcającymi w lewo w ulicę 25 Czerwca z kierunku ulicy Lubelskiej.
– umożliwianie rowerzystom wykonania manewru skrętu w lewo z ulicy Podwalnej w ulicę Narutowicza poprzez dodanie do odpowiednich znaków tabliczki T-22.
18. Ławka na każdym przystanku autobusowym
Projekt zakłada podniesienie standardu przystanków autobusowych. Wnosimy o ustawienie ławek oraz koszy na śmiecie przy tych przystankach, które takiego wyposażenia nie posiadają. Ponadto wnosimy o ustawienie wspólnej wiaty przystankowej przy zespole przystanków Poniatowskiego / Dworzec PKP oraz pojedynczych wiat w następujących lokalizacjach:
– 25 Czerwca / Wysoka (wiata wąska)
– 25 Czerwca/Waryńskiego (wiata wąska)
– Kelles-Krauza/25 Czerwca (wiata wąska)
– Dworzec PKP 02 (wiata długa)
– Poniatowskiego/Dworzec PKP 02 (wiata długa)
– Poniatowskiego/Dworzec PKP 04 (wiata długa)
– Limanowskiego/Lustrzana, w kierunku Maratońskiej (wiata wąska)
– Limanowskiego/Cmentarz, w kierunku Maratońskiej (wiata wąska)
– Mariacka/Sedlaka, w kierunku 1905 Roku (wiata wąska)
– Mariacka/Sedlaka
Obszar I
11. Automatycznie opuszczane słupki uniemożliwiające wjazd na deptak
Celem projektu jest przywrócenie funkcji deptaka ulicy Żeromskiego na odcinku ulica Traugutta – ulica Niedziałkowskiego. Obecnie mimo znaków zakazu natężenie ruchu samochodowego oscyluje na poziomie około 100 pojazdów w ciągu godziny (badania Bractwa Rowerowego). Przyczynia się to nie tylko do pogorszenia bezpieczeństwa pieszych, ale również wpływa negatywnie na stan nawierzchni nie przystosowanej do przenoszenia tak dużych obciążeń.
Wnioskujemy o:
– montaż 7 automatycznie chowanych słupków blokujących wjazd w następujących lokalizacjach:
Żeromskiego / Traugutta
Żeromskiego / plac Konstytucji 3 Maja (2 szt.),
Focha / Kilińskiego,
Żeromskiego / Moniuszki
Żeromskiego / Niedziałkowskiego
– montaż odpowiedniej ilości stałych przeszkód uniemożliwiających ominięcie automatycznie chowanych słupków;
– podzielenie ulicy na sektory dojazdowe tak, aby nie było możliwe opuszczenie słupka i przejazd przez całą długość deptaka użytkownikom poszczególnych sektorów
Obszar III
18. Modernizacja zalewu Borki
Projekt zakłada domknięcie pętli rowerowej wokół zalewu na Borkach. Obecnie drogi rowerowej brakuje na znacznym odcinku trasy w związku z czym rowerzyści nie mogą legalnie okrążyć całego akwenu. Tym samym trasa nie jest w stanie pełnić ani funkcji rekreacyjnych ani funkcji transportowych.
Wnioskujemy o:
– dobudowanie drogi rowerowej długość ok. 160 m w części południowej zalewu przez groblę obok stawów kolmatacyjnych;
– dobudowanie drogi rowerowej długości ok. 250 m w okolicach plaży po stronie północno-wschodniej po zachodniej stronie chodnika bez likwidowania czy zawężania chodnika;
– dobudowanie drogi rowerowej długości ok. 250 m łączącej zalew Borki z drogą dla rowerów w ulicy Maratońskiej;
– dobudowanie odcinka ok. 20 m łączącego istniejącą drogę dla rowerów z ulicą Suchą;
– wymiana nawierzchni z płyt betonowych na masę bitumiczną.