W związku z planami budowy sygnalizacji świetlnej przy przejściu dla pieszych na skrzyżowaniu Młodzianowska / Sedlaka zwróciliśmy się z prośbą do MZDiK o zaprojektowanie takiej organizacji ruchu, aby stał się możliwy przejazd rowerem na wprost na ciągu Sedlaka – Sedlaka. Rozwiązanie, które zaproponowaliśmy MZDiK z powodzeniem zastosował na skrzyżowaniu Limanowskiego / Wałowa / Staromiejska zbierając pochwały w Polsce za innowacyjne podejście do organizacji i promocji ruchu rowerowego.
W odpowiedzi na pismo MZDiK poinformował, że przedstawione przez nas rozwiązanie […]wymaga rozbiórki (demontażu) odcinka barier ochronnych na co Zarząd nie może wyrazić zgody. Bariery te bowiem zapobiegają przejeżdżaniu pojazdów z drogi w miejscach, gdzie jest to niebezpieczne oraz przejeżdżaniu pojazdów na jezdnię przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu. Ulica Mariacka jest obwodnicą śródmiejską o dużym natężeniu ruchu, które wzrośnie po oddaniu do użytku budowanego odcinka ul. Młodzianowskiej wraz z wiaduktem. Dodatkowo zbyt duża różnica poziomów pomiędzy jezdniami ul. Mariackiej uniemożliwia wykonania w pasie dzielącym miejsca oczekiwania (azylu) dla rowerzystów. Jednocześnie informujemy, że MZDiK zleci projektantowi w ramach wykonywanej dokumentacji na sygnalizację świetlną zaprojektowanie przejazdów dla rowerzystów łączących odcinki ul. Sedlaka oraz ul. Sedlaka z ul. Chałubińskiego.[…]
Mimo, że nie w całości przychylono się do naszej prośby, rowerzyści otrzymają fragment nowej infrastruktury, co nas – jak zawsze – cieszy.