Nie ma kładki są wypadki. Pozytywne echa naszej akcji z roku 2009

W 2009 roku w głowach…

W 2009 roku w głowach projektantów zaczęła nabierać realnego kształtu nowa trasa łącząca obwodnicę południową z centrum miasta tzw. Nowomłodzianowska. W jej skład miała wchodzić również przeprawa przez linię kolejową, niestety początkowo projekt wiaduktu nie przewidywał rozwiązań dla rowerzystów. Bractwo Rowerowe zorganizowało wtedy zmasowaną akcję pt. „Nie ma kładki – są wypadki” czego efektem było zaprojektowanie zarówno kładki rowerowej jak i później całej trasy. Naszym głównym założeniem było to, żeby po wybudowaniu drogi rowerowej na w Parku Ustronie powstał ciąg rekreacyjny łączący Ustronie z zalewem na Borkach (ulicami: Młodzianowska, Torowa, Tartaczna, Sosnowa, Sucha). 

W tym tygodniu ogłoszono przetarg na realizację inwestycji (zobacz >>>). Poniżej przedstawiamy najbardziej interesujące wycinki dokumentacji.

Docelowa organizacja ruchu (droga dla rowerów – kolor czerwony, ciąg pieszo-rowerowy – różowy) 
Węzeł z trasą NS, zobacz >>>, zobacz >>>
Odcinek ul. Czarna – Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9, zobacz >>>
Odcinek Publiczna Szkoła Podstawowa nr 9 – ul. Armii Ludowej, zobacz >>>
Odcinek ul. Armii Ludowej – ul. Godowska, zobacz >>>

Konstrukcje
Przekroje dróg dla rowerów, zobacz >>>
Przepust pod nasypem ul. Orzechowa, zobacz >>> 
Konstrukcja wyniesienia, zobacz >>>  
Zjazd indywidualny, zobacz >>>  
Przekrój kładka, zobacz >>>   

Na plus:
+ nawierzchnia asfaltowa;
+ projekt (poza węzłem z NS) opracowała firma PW Dakar – ta sama, która zaprojektowała wzorcową drogę dla rowerów na osiedlu Południe;
+ droga rowerowa obniżona o 5cm w stosunku do chodnika;
+ wyniesione przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych;
+ poszerzenia dróg dla rowerów na łukach;
+ słupki uniemożliwiające wjazd samochodom na drogę dla rowerów;
+ podłączenia dróg dla rowerów do ulic lokalnych;
+ na ślepych odcinkach bez możliwości wjazdu/zjazdu zastosowano oznakowanie C-16/T-22 czyli ciąg pieszy z możliwością jazdy rowerem (bez obowiązku korzystania z niego)

Na minus:
– przyciski sygnalizacji na skrzyżowaniu z Jana Pawła II;
– brak ciągłości drogi dla rowerów po stronie zachodniej ulicy;
– brak możliwości jazdy ul. Młodzianowską na wprost na kierunku Ustronie – Śródmieście

Radom. Wiadukt nad torami, ul. Młodzianowska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *