Poniżej przedstawiamy uwagi Bractwa Rowerowego dotyczące planu zagospodarowania przestrzennego zwanego ,,Wierzbicka”. Uwagi zostały złożone w Urzędzie Miejskim.
W związku z ukazaniem się obwieszczenia o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zwanego ,,Wierzbicka” obejmującego obszar pomiędzy ulicami: Limanowskiego, Sosnową, Tartaczną, Wierzbicką, Boczną i Starowiejską z wyłączeniem terenu objętego miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego przy ul. Starowiejskiej zgłaszamy następujące wnioski:
- Uwzględnienie budowy wydzielonej drogi rowerowej w ciągu ulic Sosnowa – Tartaczna zgodnie ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Radom. Jest to istotna potencjalna trasa rowerowa łącząca zalew na Brokach z osiedlem Ustronie oraz z dworcem kolejowym. Z uwagi na projektowaną trasę rowerową na odcinku od projektowanego wiaduktu w ciągu ulic Młodzianowskiej do ulicy Wierzbickiej wnosimy, aby droga rowerowa Sosnowa – Tartaczna przebiegała po południowej stronie ulic.
- Uwzględnienie obustronnych wydzielonych dróg rowerowych w ciągu ulic Łukasika – Wierzbicka zgodnie ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Radom.
- Uwzględnienie pasów ruchu dla rowerów w pasie drogowym ulicy Wjazdowej.
- Uwzględnienie pasów autobusowo-rowerowych w pasie drogowym ulicy Wierzbickiej i Limanowskiego.
- Ustalenie minimalnej liczby miejsc postojowych dla rowerów dla różnych obiektów.
- Dopuszczenie lokalizowania niezaznaczonych na rysunku planu tras rowerowych, powiązanych z systemem tras rowerowych poza obszarem objętym planem.
- Uwzględnienie dwustronnych chodników na każdej z ulicy wykonanych z gładkich nawierzchni (rezygnacja ze stosowania kostki betonowej fazowanej).
- W celu ograniczenia emisji hałasu drogowego oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego proponujemy określenie parametrów ulicy Wierzbickiej jako drogi klasy technicznej „Z” zbiorczej o przekroju dwujezdniowym po jednym pasie ruchu w każdym kierunku z dopuszczeniem poszerzenia na skrzyżowaniach dla relacji skrętnych oraz konieczność stosowania zieleni wysokiej.