Czas na rowerowe Ustronie!

Rower jako środek …

Rower jako środek transportu staje się coraz bardziej popularny. Jeździmy nim na zakupy, spotkania, do szkół i pracy. Widać to bardzo wyraźnie zwłaszcza w Śródmieściu i gęsto zaludnionych osiedlach, gdzie ciągle widać kogoś jadącego w jakiejś sprawie właśnie rowerem. Zostawiamy samochody w garażach bo chcemy oszczędzić zdrowie, benzynę i nerwy zmarnowane w korkach.

Ulica Wyścigowa, Aleja Jana Pawła II, Armii Krajowej czy Armii Ludowej na radomskim osiedlu Ustronie to popularne trasy rowerzystów. Niestety jednocześnie są to też ulice na których nie brakuje samochodów, często jadących szybciej niż przepisowe 50 km/h albo ciężkich samochodów ciężarowych.

Radom, rowerem po ulicy Wyścigowej

Radom, rowerem po alei Jana Pawła II

Nie trzeba tłumaczyć, że rowerzyści nie są na takich drogach do końca bezpieczni. Część z nich wybiera jazdę po chodniku, pozostającą w konflikcie z przepisami, ale przynajmniej gwarantująca bezpieczeństwo. Reszta porusza się między samochodami.

Radom, rowerem po ulicy Wyścigowej

Radom, rowerem po alei Jana Pawła II

Kilka lat temu w naszych głowach materialną formę przybrały plany sieci dróg rowerowych na Osiedlu Ustronie.

>>> Rowerem po Ustroniu

Przy głównych ulicach Ustronia powstałyby połączone w logiczny i całościowy system, asfaltowe drogi dla rowerów zapewniające łatwą i bezpieczną jazdę rowerem zarówno dla dorosłych jak i dla dzieci.

 
Pokaż Osiedle Ustronie – drogi rowerowe na większej mapie

Największe osiedle Radomia – Ustronie zostało w podobnym przedsięwzięciu wyprzedzone przez Osiedle Południe, gdzie realizacja wzorcowego wręcz systemu dróg rowerowych zajęła około 3 lat.

>>> Droga rowerowa prawie jak w Holandii. W Polsce!

Nie wymagało to od samej spółdzielni wielkich nakładów bo zrobiono to w tzw. „modelu czynowym”, gdzie miasto sfinansowało budowę a spółdzielnia – projekt dróg.

Droga rowerowa na Osiedlu Południe w Radomiu (foto: Rafał Muszczynko)

Poprzednie władze Spółdzielni Mieszkaniowej Ustronie nieoficjalnie przedsięwzięciu były przychylne. Od tamtego czasu jednak, ruch zarówno samochodowy jak i rowerowy zwiększył się, co czyni zagadnienie dużo bardziej ważnym. Plany budowy dróg rowerowych poza Południem, ma też Osiedle Nad Potokiem.

Nie zostawajmy w tyle!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *