Poniżej kolejne pismo do MZDiK. Tym razem wypowiadamy się w sprawach komunikacji miejskiej, tematem są zmiany na linii 7.
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji
ul. Traugutta 30/30A
26-600 Radom
Dotyczy zmian w przebiegu linii autobusowej nr 7
W nawiązaniu do prac nad racjonalizacją układu linii autobusowych – wnioskujemy o utrzymanie obecnego objazdu linii 7 – od placu Jagiellońskiego ulicą Bolesława Chrobrego zamiast ulicami Kelles-Krauza, 25 Czerwca, Żwirki i Wigury oraz Kusocińskiego – jako trasy stałej. Zmiana niesie ze sobą następujące korzyści:
- skrócenie trasy o 1300 metrów – miesięczna oszczędność około 40.000 złotych,
- skrócenie czasu przejazdu o 5 minut – usprawnienie podróży do Śródmieścia,
- brak konieczności wydłużenia linii o kolejne 330 metrów w związku z przejazdem ulicą Pileckiego do ulicy Kelles-Krauza – miesięczna oszczędność kolejnych około 10.000 złotych.
Powyższe rozwiązanie wiąże się z ominięciem przystanków w rejonie ulic Kelles-Krauza, 25 Czerwca, Żwirki i Wigury oraz Kusocińskiego. Nie jest to jednak dużą stratą, zważywszy iż:
- trzy inne linie – 3, 13, 24 – zapewniają połączenie w kierunku Michałowa,
- linie 3, 6, 13, 17 zapewniają dogodne możliwości przesiadki w kierunku Południa,
- w tym miejscu następowała mała wymiana pasażerów w autobusach linii 7.
Czas na wprowadzenie proponowanej zmiany jest wyjątkowo dogodny – jako że obecnie obowiązujący objazd pozwolił pasażerom na przyzwyczajenie się do nowego przebiegu linii. Pozwoli to na zmniejszenie liczby sprzeciwów pojawiających się zawsze przy zmianie trasy.
Oszczędności wynikłe ze zmiany proponujemy spożytkować na budowę zatoki dla przystanku Wierzbicka / Warsztatowa w kierunku południowym – za skrzyżowaniem z ul. Warsztatową. Dzięki powstaniu zatoki autobusy nie musiałyby zajeżdżać na starą pętlę – co pozwoliłoby na skrócenie trasy o 100 metrów i miesięczną oszczędność około 1.500 złotych.