W odpowiedzi na nasz wniosek, aby na ulicach jednokierunkowych na Wacynie i osiedlu XV-lecia umożliwić jazdę pod prąd Zarząd Dróg umieścił sformułowanie: „Zdaniem MZDiK stosowanie w/w oznakowań, z uwzględnieniem wymogów rozporządzenia, zasadne jest w dzielnicach ścisłego centrum miasta nie zaś na dzielnicach o zabudowie jednorodzinnej, jak Janiszpolu czy Wacyn”.
Na takie stwierdzenie nie mogliśmy odpowiedź inaczej jak kolejnym wnioskiem o wyznaczenia za pomocą oznakowania poziomego kontrapasu na ulicy Traugutta od skrzyżowania z ulicą Żeromskiego do zwrotki przy I LO im. Kopernika. Do tej pory Zarząd zasłaniał się niemożnością stosowania oznakowanie poziomego na nawierzchniach wykonanych z kostki. Jednak kontrapasy takie funkcjonują m.in. we Wrocławiu i mają się dobrze. Ba! Miasto chwali się nimi na swojej oficjalnej stronie >>>. Problemu nie stanowi również szerokość jezdni. Podczas przebudowy poszerzono ulicę do 6 metrów. Nasza propozycja pozostaje zatem w zgodzie z przepisami – 4,5 metra dla autobusów oraz 1,5 metra dla rowerzystów.
Rozwiązanie o które prosimy, przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa rowerzystów –udający się w kierunku szpitala czy Muzeum Sztuki Współczesnej nie będą zmuszeni do jazdy przez jedno z bardziej obciążonych skrzyżowań czyli plac Kazimierza Wielkiego. Warto zaznaczyć, że kontrapasy są również wyjątkowo bezpiecznym rozwiązaniem – dzieje się tak dzięki doskonałej widoczności, jaką zapewnia kontrapas jadącemu pod prąd rowerzyście. Z analizą funkcjonowania kontrpasów można zapoznać się tutaj >>>