Tak dbają o nasze bezpieczeństwo!

Poniżej przedstawiamy…

Poniżej przedstawiamy wymianę korespondencji sprzed kilku miesięcy pomiędzy sympatykiem naszego stowarzyszania a Zespołem ds. Poprawy Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym przy Prezydencie Miasta.

Pismo:
W nawiązaniu do próśb mieszkańców osiedla XV Lecia oraz Gołębiów zwracam się z wnioskiem o wybudowanie wzbudzanej sygnalizacji świetlnej dla pieszych przy przejściu na ul. 11 Listopada (skrzyżowanie z ulicą Żwirki i Wigury). Jednocześnie wnoszę o ustawienie azyli dla pieszych na pozostałych przejściach w tej ulicy.

Zaproponowane rozwiązania przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego na w/w ulicy w tym dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej nr 5.

 

Odpowiedź:
W odpowiedzi informuję, że Zespół ds. Poprawy Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym przy Prezydencie Miasta podjął następujące ustalenia:

1. M. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczenia na drogach ( Dz. U. Nr 220.poz.218)” zastosowanie sygnalizacji świetlnej jako środka poprawy bezpieczeństwa lub warunków w ruchu w danym miejscu może być uwzględnione wtedy, gdy jest niemożliwe lub ekonomicznie nieuzasadnione osiągnięcie założonych celów innymi dostępnymi środkami organizacji ruchu”. Jak wynika z informacji udostępnionych z Komendy Miejskiej Policji w Radomiu w latach ubiegłych ( lata 2006-2008) na skrzyżowaniu ulic: Żwirki i Wigury/11 Listopada nie było wypadków drogowych , doszło jedynie do 4 kolizji, w których nie było osób rannych ani zabitych. Powyższe dane nie uzasadniają potrzeby budowy sygnalizacji świetlnej.

2. Możliwość montażu azyli dla pieszych w ciągu ulicy 11 Listopada istniałaby na etapie wprowadzenia i analizy zasadności wydzielenia środkowego pasa ruchu celem umożliwienia relacji lewoskrętnych dla obydwu kierunków ruchu. Z uwagi na rolę ulicy 11 Listopada w układzie komunikacyjnym miasta -jest częścią obwodnicy śródmiejskiej, której zadaniem jest powiązanie odległych rejonów miasta- powyższa zmiana wpłynęła by na pogorszenie płynności ruchu pojazdów. W związku z powyższym decyzją w/w Zespołu propozycja ta została odrzucona.

 

Więcej o problemie na stronach Echa Dnia >>>

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *