Poniżej przedstawiamy treść kolejnego pisma do MZDiK, tym razem dotyczy wyznaczenia kontrapasa dla rowerzystów na dolnym odcinku ul. Żeromskiego oraz Traugutta. Miejsca wystarczy – podczas przebudowy odpowiednio poszerzono ulice. Według pierwotnego projektu jezdnia miała 5 m po przebudowie jest 6. Nasza propozycja pozostaje zatem w zgodzie z przepisami – 4,5 metra dla autobusów oraz 1,5 metra dla rowerzystów.
Dotyczy wprowadzenia przejazdu dla rowerzystów
Wnosimy dopuszczanie przejazdu rowerem w obu kierunkach w ul. Żeromskiego na odcinku ul. Rwańska – ul. Traugutta oraz w ul. Traugutta na odcinku ul. Żeromskiego – ul. Tochtermana.
Dolny odcinek ulicy Żeromskiego stanowi część głównego ciągu pieszo-rowerowego przecinającego śródmieście na osi wschód-zachód. Obecnie rowerzyści są pozbawieni możliwości legalnego przemieszczania się w jednym z kierunków.
Proponowane rozwiązanie wymaga podjęcia następujących czynności:
– wyznaczenie przejazdu rowerowego obok przejścia dla pieszych w ulicy Wałowej,
– wyznaczenie pasa do jazdy rowerem na placu Kazimierza pomiędzy jezdnią ulicy Wałowej a jezdnią ulicy Żeromskiego, wraz z obniżeniem krawężników,
– wprowadzenie tablic ‘Nie dotyczy rowerów’ przy znakach zakazu wjazdu i drogi jednokierunkowej w dolnych odcinkach ulic Żeromskiego i Traugutta (analogicznie jak obecnie w ulicy Rwańskiej).
Podjęciu wymienionych prac sprzyja trwający remont ulicy Wałowej, a także planowana przebudowa dolnego odcinka ulicy Traugutta.
Zproponowane przez nas rozwiązanie od lat funkcjonuje min. w Warszawie, Poznaniu czy Krakowie.
Zdjęcie: Zielone Mazowsze, www.zm.org.pl
Zdjęcie: Wikipedia, pl.wikipedia.org
/PAW/