Poniżej odpowiedzi Zespołu ds. Poprawy Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym na wnioski dotyczące wybudowania kładki, inastalcji sygnalizacji świetlnej oraz regulacji pętli indukcyjnych.
1. Wyznaczanie przejścia dla pieszych ze wzbudzaną sygnalizacją świetlną na ul. Wojska Polskiego w pobliżu zespołu przystanków komunikacji miejskiej Wojska Polskiego / Poranna. Najbliższe przejścia usytuowane są odpowiednio: 700 metrów w kierunku ul. Lubelskiej oraz 1300 metrów w kierunku ul. Kozienickiej.
Ad. 1
Brak odpowiedniej infrastruktury w postaci ciągów pieszych do proponowanego przejścia na ul. Wojska Polskiego i liczba zdarzeń drogowych przedstawionych przez Sekcję Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Radomiu nie wskazuje na konieczność wybudowania tam wzbudzanej sygnalizacji świetlnej. Ponadto Zespół wspólnie z MZDiK przeprowadzi dodatkową analizę dotyczącą ilości pieszych korzystających z przedmiotowego przejścia. W przypadku pozytywnej decyzji MZDiK wyznaczy i oznakuje przejście dla pieszych.
2. Wybudowanie kładki dla pieszych i rowerzystów (bez schodów) na ul. Szarych Szeregów w ciągu ulic Radosna-Wietrzna. Obecnie w miejscu tym wytyczone jest przejście, niestety zainstalowany tam fotoradar oraz ograniczenie prędkości nie zapewnia bezpieczeństwa pieszym. Budowie kładki sprzyjają warunki terenowe – ul. Radosna usytuowana jest na skarpie.
Ad. 2
Informuję, ze zostały już podjęte odpowiednie działania dotyczące zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym na ul. Szarych Szeregów. Został zainstalowany fotoradar i odpowiednie znaki fluoroscencyjne. Nasilenie ruchu pieszych jest stosunkowo niewielkie. Z danych statystycznych przedstawionych przez Sekcję Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Radomiu wynika ,że nie notowano zdarzeń drogowym z udziałem pieszych i rowerzystów w tym rejonie. Biorąc powyższe uwarunkowania pod uwagę wniosek dotyczący budowy kładki dla pieszych i rowerzystów na ul. Szarych Szeregów został rozpatrzony przez w/w Zespół negatywnie.
Koncepcja kładki nad ulicą Szarych Szeregów.
Rysował Władysław Król, lata 90
3. Regulację (wymianę) pętli indukcyjnych na skrzyżowaniu Zbrowskiego / Żółkiewskiego – zainstalowane tam urządzenia nie wykrywają rowerów. W rejonie skrzyżowania dochodzi do bardzo niebezpiecznych sytuacji – rowerzyści zmuszeni są przejeżdżać na świetle czerwonym.
Ad. 3
Wniosek dotyczący wymiany pętli indukcyjnych na skrzyżowaniu ulic Zbrowskiego /Żółkiewskiego został rozpatrzony pozytywnie poprzez zwiększenia czułości sygnału na pętlach indukcyjnych (nie wymiana).
/PAW/