Kontrapasem!

Poniżej przedstawiamy…

Poniżej przedstawiamy treść kolejnego pisma do MZDiK, tym razem dotyczy wyznaczenia kontrapasa dla rowerzystów na dolnym odcinku ul. Żeromskiego oraz Traugutta. Miejsca wystarczy – podczas przebudowy odpowiednio poszerzono ulice. Według pierwotnego projektu jezdnia miała 5 m po przebudowie jest 6. Nasza propozycja pozostaje zatem w zgodzie z przepisami – 4,5 metra dla autobusów oraz 1,5 metra dla rowerzystów.

Dotyczy wprowadzenia przejazdu dla rowerzystów

Wnosimy dopuszczanie przejazdu rowerem w obu kierunkach w ul. Żeromskiego na odcinku ul. Rwańska – ul. Traugutta oraz w ul. Traugutta na odcinku ul. Żeromskiego – ul. Tochtermana.

Dolny odcinek ulicy Żeromskiego stanowi część głównego ciągu pieszo-rowerowego przecinającego śródmieście na osi wschód-zachód. Obecnie rowerzyści są pozbawieni możliwości legalnego przemieszczania się w jednym z kierunków.

Proponowane rozwiązanie wymaga podjęcia następujących czynności:
– wyznaczenie przejazdu rowerowego obok przejścia dla pieszych w ulicy Wałowej,
– wyznaczenie pasa do jazdy rowerem na placu Kazimierza pomiędzy jezdnią ulicy Wałowej a jezdnią ulicy Żeromskiego, wraz z obniżeniem krawężników,
– wprowadzenie tablic ‘Nie dotyczy rowerów’ przy znakach zakazu wjazdu i drogi jednokierunkowej w dolnych odcinkach ulic Żeromskiego i Traugutta (analogicznie jak obecnie w ulicy Rwańskiej).

Podjęciu wymienionych prac sprzyja trwający remont ulicy Wałowej, a także planowana przebudowa dolnego odcinka ulicy Traugutta.

Zproponowane przez nas rozwiązanie od lat funkcjonuje min. w Warszawie, Poznaniu czy Krakowie.

Warszawa. Kontrapas w ulicy Oboźnej
Zdjęcie: Zielone Mazowsze, www.zm.org.pl

Poznań. Kontrapas w ulicy Wronieckiej
Zdjęcie: Wikipedia, pl.wikipedia.org

Studium przypadku, Kraków ul. Kopernika >>>

 

/PAW/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *