Wiadukt na ulicy Żeromskiego
Do końca listopada ma zostać wykonana dokumentacja projektowa dla wiaduktu w ciągu ulicy Żeromskiego i Lubelskiej. Bractwo Rowerowe jeszcze w ubiegłym roku wysłało uwagi do założeń projektowych, których utrzymanie naszym zdaniem może skutkować niefunkcjonalnością obiektu. Co prawda do dziś nie otrzymaliśmy oficjalnej odpowiedzi od urzędników jednak z informacji zamieszczonej na stronie MZDiK wynika, że jest szansa na zmiany: „Podkreślamy jednak, że jest to tylko koncepcja MPU, a ostateczny wygląd wiaduktu i węzła drogowego będzie znany dopiero po opracowaniu dokumentacji projektowej! Wykonawca zadania może bowiem dokonać niezbędnych korekt.„
Poniżej treść pisma Bractwa Rowerowego:
W związku z ukazaniem się ogłoszenia na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu zwracamy uwagę na założenia dotyczące szerokości przestrzeni przeznaczonej dla rowerzystów oraz pieszych. Bardzo słusznym jest postulat umiejscowienia przystanku komunikacji miejskiej na szczycie wiaduktu, jak najbliżej peronu kolejowego, przez co zapewni się bezpośredni dostęp z jaki i do pociągów. Jednak przedstawiona na rysunku szerokość 3,5 m jest niewystarczająca dla pomieszczenia ciągu pieszo-rowerowego oraz miejsca oczekiwań dla pasażerów komunikacji. Przy zastosowaniu wersji oszczędzającej skrajnię tj. wiat mocowanych do balustrad wiaduktu perony autobusowe miałby szerokość jedynie 75 cm. Dlatego też na długości przystanków autobusowych należy przewidzieć odpowiednie poszerzenia, aby zapewnić komfort osobom oczekującym z dużym bagażem oraz pieszym i rowerzystom przemieszczającym się na kierunku Żeromskiego – Lubelska. Poszerzenia takie zastosowano np. na wiadukcie nad przystankiem kolejowym Warszawa Służewiec.
Założenie projektowe wynikające z SIWZ