Obwodnica południowa – odsłona trzecia

Kolejna notka z cyklu…

Kolejna notka z cyklu [zobacz>>>][zobacz>>>].

Kierujemy się dalej od skrzyżowania z Wyścigową w kierunku południowym i zauważamy kolejną niezgodność z prawem. Pierwszą jest stosowanie na ul. Armii Krajowej oraz łączniku Wyścigowa – Grzebieniowa, na drogach klasy L pasów ruchu o szerokości 3,5m. Maksymalna szerokość na drodze tej klasy to 3m co ustala § 15 ust.1 rozporządzenia ministra transportu i gospodarki morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Trudno jednak winą obarczać jedynie projektanta gdyż to zamawiający, w tym wypadku MZDiK, określa warunki zamówienia. Czyli wydamy pieniądze na niezgodny z prawem pas jezdni o powierzchni ok. 7000m2 wraz z 68cm podbudową.

Radom, obwodnica południowa

Po stronie osiedla przy ul. Armii Krajowej nie ma ciągłości drogi rowerowej na wjazdach do bloków, parkingu i śmietnika. Zgodnie z prawem rowerzysta ma tam pierwszeństwo, a brak ciągłości będzie wprowadzał w błąd kierujących.

Radom, obwodnica południowa

Nie wiem także czemu zastosowano barierki wzdłuż drogi rowerowej, w skrajni, wzdłuż całego 300-metrowego łącznika Wyścigowej z Grzebieniową. Zastanawia sens jej budowania gdyż kończy się przed ul. Grzebieniową. Jeżeli powstanie ona w takim kształcie to z ul. Osiedlowej na Malczew będę jeździł jezdnią tego łącznika, gdyż ddr jest po lewej stronie.

Radom, obwodnica południowa

Uniknę także korzystania z kładki pieszo – rowerowej, na którą na próżno szukać wjazdu. Dodatkowo zastosowane promienie 1-metra przy dwukierunkowym ruchu rowerowym może być niebezpieczne.

Radom, obwodnica południowa

Przebieg ddr w rejonie zatoki autobusowej również nie ma ciągłości przez małą szafę elektryczną.

Radom, obwodnica południowa

Chociaż jakby pasy ruchu były zgodne z prawem to wszystko by się zmieściło. Dodatkowo odginanie przed zjazdem na pętlę autobusową i zastosowane wygrodzenie uniemożliwiają bezpieczne korzystanie z ddr.

Radom, obwodnica południowa

Piesi chcą chodzić po możliwie jak najkrótszej trasie do swojego celu, jednak projektant skutecznie im to uniemożliwia. Aby z przystanku dostać się na kładkę zamiast w miarę prostego do niej dojścia(wskazanego strzałką) konieczne będzie dwukrotne przekraczanie jezdni.

Radom, obwodnica południowa

Od strony ul. Witkacego rowerzysta jadący z południa lub wschodu nie ma możliwości wjazdu na kładkę.

Radom, obwodnica południowa

Nawet jadąc z Malczewa w kierunku ul. Osiedlowej(od lewej do prawej) nie będę miał możliwości zgodnego z prawem wjazdu na drogę rowerową, z której mam obowiązek korzystać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *