Plac Dworcowy jako węzeł przesiadkowy

Poniżej przedstawiamy…

Poniżej przedstawiamy kolejne pismo do MZDiK.

Dotyczy budowy nowej platformy dla autobusów miejskich na pl. Dworcowym

Dziękujemy za przychylenie się do wniosku Bractwa Rowerowego dotyczącego budowy dodatkowej platformy dla komunikacji miejskiej na placu Dworcowym (zobacz >>>). Jednocześnie ponownie wnioskujemy o umożliwienie zatrzymywania się w tym miejscu wszystkich autobusów komunikacji miejskiej (dla jednego kierunku) przejeżdżających w pobliżu dworca kolejowego. Obecna organizacja – 7 przystanków – nie tworzy spójnego węzła przesiadkowego i jest zbyt skomplikowana nie tylko dla mieszkańców Radomia, ale przede wszystkim dla przyjezdnych. To z kolei przekłada się pośrednio na regres radomskiej komunikacji zbiorowej.

Proponujemy zatem przeniesienie linii 8, 9 oraz 10 z przystanków Traugutta / Dworzec PKP na przystanek Dworzec PKP, a także uruchomienie przystanku dla wysiadających dla linii 18 na 3 platformie przystanku Dworzec PKP. Z wyliczeń wynika, że nie powinno być z tym problemów. W szczycie przewozowym na przystankach Traugutta / Dworzec PKP zatrzymuje się obecnie 12 autobusów na godzinę. Na przystanku Dworzec PKP przed rozpoczęciem remontu zatrzymywało się odpowiednio:

  • 1 platforma – 22 autobusy (linie 3, 7, 11, 13 i 23)
  • 2 platforma – 18 autobusów (linie 2, 6, 11, 14, 19 i 25)

Wyjątkowo ważnym jest postulat scalenia przystanków i przeniesienia zatrzymań z ulicy Traugutta na Plac Dworcowy, nawet kosztem rozdzielenia kierunków jazdy pomiędzy poszczególne platformy.

Jednocześnie przystanek Traugutta / Dworzec PKP proponujemy przeznaczyć na potrzeby autobusów komunikacji podmiejskiej oraz busów, co także w znaczący sposób unormuje sytuację ruchową w tym rejonie.

Radom. Plac Dworcowy po przebudowie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *