[Film] Jak poprawić bezpieczeństwo pieszych na Słowackiego?

„Siada sobie pan naczelnik wydziału ruchu drogowego Kostkiewicz przy biureczku, wyciąga wagę i… szacuje >>>. Na jedną szalę leci ewentualna możliwość tworzenia sie korków oraz centrum bardziej wolne od samochodów a na drugą życie kilku osób i los dziesiątek członków ich rodzin, znajomych itd. I sobie tak duma, czy ratować wygodę kierowców czy dać się ponieść głosom plebsu i coś zrobić dla tych prymitywnych pieszych. Ciężka sprawa…” – cytat z forum Gazety Wyborczej

Z niepokojem śledzimy dyskusję co do rozwiązań, które można zastosować na ul. Słowackiego. Nie możemy ważyć i porównywać życia ludzi z wygodą kierowców. Nie ma tu rozwiązań kompromisowych typu pulsujące światło nad przejściem, działania muszą być jednoznaczne – ograniczenie prędkości samochodów. W grę nie wchodzi również likwidacja przejścia, dlatego proponujemy:

1. Wybudowanie wyniesionego przejścia dla pieszych. Wbrew twierdzeniu pracowników MZDiK progi można stosować na ulicach, po których poruszają się autobusy – Dziennik Ustaw nr 220 poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r. „Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach”:

Załącznik nr 4
8.1. Progi zwalniające
Niedopuszczalne jest stosowanie progów zwalniających:
– na ulicach i drogach, w przypadku kursowania autobusowej komunikacji pasażerskiej, z wyjątkiem progów wyspowych

Więcej informacji oraz zdjęć pod adresem:
www.zm.org.pl/?a=progi_spowalniajace-083

Radom. Ul. Słowackiego - poprawa bezpieczeństwa pieszych

lub

2.    Instalacja sygnalizacji świetlnej wzbudzanej przez pieszych wraz z rozwiązaniem
z ul. Wierzbickiej – kontrola prędkości połączona z wyświetlaniem sygnału czerwonego po przekroczeniu przez pojazd prędkości 50km/h (ewentualnie z fotoradarem).

Radom. Ul. Słowackiego - poprawa bezpieczeństwa pieszych

lub

3.    Zwężenie jezdni do 2 pasów i przeznaczenie 2 zewnętrznych na miejsca postojowe
z zakazem parkowania na chodnikach.

Radom. Ul. Słowackiego - poprawa bezpieczeństwa pieszych

Ponadto w każdym z przypadków proponujemy fizyczne uniemożliwienie parkowania w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejścia poprzez zastosowanie słupków oraz oznaczenie powierzchni jezdni w obrębie przejścia kolorem czerwonym.

/PAW/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *