Droga rowerowa w ulicy Warszawskiej

Na

Na stronie MZDiK >>> został ogłoszony przetarg na remont ul. Warszawskiej od ronda do ul. Kusocińskiego. Na całej długości Miejska Pracownia Urbanistyczna zaprojektowała asfaltową drogę dla rowerów. Poniżej przedstawiamy propozycje usunięcia niedociągnięć w projekcie.

Dotyczy budowy drogi rowerowej w ul. Warszawskiej

W związku z ogłoszeniem przetargu na remont ul. Warszawskiej prosimy o uwzględnienie następujących uwag do przebiegu drogi rowerowej (czerwone, wypełnione pola – uwagi Bractwa Rowerowego):

– skrzyżowanie z ul. Rybną – na odcinku przy piętrowej kamienicy prosimy o wyznaczenie ciągu pieszo-rowerowego, wraz z przejazdem rowerowym przez ul. Rybną:


– wjazd bramowy na teren Automobilklubu
– z uwagi na znikomy ruch pieszych wnioskujemy o wyznaczenie drogi rowerowej wraz z przejazdem rowerowym na odcinku od wjazdu poprzez teren stacji paliw CPN do drugiego wjazdu bramowego. Z dokumentacji wynika, że jest wystarczająca ilość miejsca dla takiego rozwiązania (3,5 m):


zjazd w ul. Szarych Szeregów
– wyznaczanie przejazdu rowerowego po wschodniej stronie jezdni. Z uwagi na znikomy ruch pieszych wnioskujemy wytyczenie drogi rowerowej po obu stronach wiaduktu wraz z włączeniem w drogę rowerową wzdłuż ul. Szarych Szeregów. Z dokumentacji wynika, że jest wystarczająca ilość miejsca dla takiego rozwiązania (3.75 m). Wnioskujemy również o wybudowanie zjazdu w chodnik na osi ul. Wójtowskiej (połączenie z Politechniką Radomską):


– skrzyżowania z ul. Kusocińskiego – w nawiązaniu do budowy Centrum Słonecznego oraz planów remontu ul. Malczewskiego wnosimy o przedłużenie drogi rowerowej do granic opracowania:

PS.
W przyszłości – najlepiej podczas remontu ul. Szarych Szeregów – należy pomyśleć o umożliwieniu bezkolizyjnego przekroczenia rowerem ul. Warszawskiej z wykorzystaniem przejścia dla pieszych pod wiaduktem. Oczywiście należy również pomyśleć o remoncie, a w zasadzie o wybudowaniu od podstaw drogi rowerowej wzdłuż ul. Szarych Szeregów. Obecna nie spełnia żadnych norm, zarówno jeśli chodzi o parametry techniczne (minimalna szerokość dwukierunkowej drogi rowerowej musi wynosić 2 metry) jak i jakości:

Radom. 'Droga rowerwa' w ul. Szarych Szeregów

/PAW/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *