GDDKiA ogłosiła przetargi na budowę ścieżki rowerowej na odcinku od granic Radomia do Skaryszewa. Inwestycja ma poprawić bezpieczeństwo na drodze krajowej nr 9. Na jej realizację czeka wielu rowerzystów.
Budowa ma się rozpocząć od istniejącej ścieżki w granicach administracyjnych Radomia do istniejącego chodnika w Skaryszewie, po zachodniej stronie krajowej "dziewiątki". Wykonawca musi opracować dokumentację projektową i wykonać blisko pięciokilometrową ścieżkę.
GDDKiA zastrzega, że ciąg pieszo-rowerowy ma mieć 2,5 m szerokości i przebiegać, w miarę możliwości, za rowem drogowym. Warstwa ścieralna ma być wykonana z czerwonego betonu asfaltowego.
Na razie trudno jeszcze przewidzieć datę rozpoczęcia prac.
- Wszystko zależy od przebiegu przetargu. Termin składania ofert ustalony został na 16 maja 2016 r., natomiast zakończenie robót przewidziane jest do 15 października 2017 r. - informuje Łukasz Jóźwiak, kierownik zespołu komunikacji GDDKiA.
Ścieżka będzie jedyną, która połączy Radom z miejscowością na terenie powiatu radomskiego. Za inwestycję mocno trzymali kciuki rowerzyści. - Przede wszystkim gratulujemy władzom Skaryszewa determinacji w walce o bezpieczne połączenie z Radomiem. Cieszą również zaproponowane rozwiązania techniczne: asfalt i ciągłość nawierzchni na wjazdach bramowych - komentuje Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego. - Wraz z budową brakujących fragmentów wzdłuż al. Grzecznarowskiego powstanie najdłuższa, bo 12-km, trasa rowerowa. Bez potrzeby zsiadania z siodełka będzie można przejechać od ul. 1905 Roku w Radomiu do ul. Makowskiej w Skaryszewie.
Ścieżka jest stawiana za wzór innym gminom, jak choćby Jedlni-Letnisku, gdzie ruch rowerowy na trasie Radom - Jedlnia-Letnisko jest intensywny, ale sama trasa niezwykle niebezpieczna. - Właśnie tam czekamy na podobne rozwiązanie. Prace powinny już ruszyć, jest gotowa koncepcja, są również pieniądze na tego typu inwestycje w Regionalnym Programie Operacyjnym - dodaje Sebastian Pawłowski.