Rozwiązania sprzyjające
użytkowaniu roweru uwzględniane są przy każdej przebudowie dróg. Przy
przebudowie – bo od lat 70. w Kopenhadze nie buduje się nowych dróg dla
samochodów. Na drogi rowerowe wydaje się rocznie ponad 15 milionów koron (około
7,5 miliona złotych), co stanowi 25% całego budżetu przeznaczonego na drogi i
komunikację w mieście.W latach 1995-2004 ruch rowerowy wzrósł w
Danii o kilkadziesiąt procent. W roku 2004 w Kopenhadze 36% dojazdów do pracy
odbywało się rowerem, podczas gdy samochodem osobowym – 27%. Większość
użytkowników roweru korzysta z niego również przy deszczowej pogodzie, a także w
zimie.
W Kopenhadze wykonuje się okresowo szczegółowe badania ruchu
rowerowego. Władze miasta przyjęły precyzyjny plan rozwoju infrastruktury
rowerowej. Do roku 2012 liczba wypadków z udziałem rowerzystów ma spaść o
połowę. Prowadzone są prace nad synchronizacją sygnalizacji świetlnej dla
potrzeb rowerzystów.
W Danii także ministrowie i prezydenci miast jeżdżą
do pracy rowerami...
Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie:
Sprawy techniczne, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 0 693 561 179