English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2012-07-23
Nowe ułatwienia dla rowerzystów. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu przystąpił do realizacji wniosków Bractwa Rowerowego.

Rowerzyści będą mogli bezpośrednio z parku na Plantach zjechać na ulicę Kościuszki, droga rowerowa powstanie też między dwoma odcinkami ulicy Chałubińskiego.

Tym, którzy na rowerach jeżdżą przez Planty będzie dużo łatwiej. Na przecięciu ulic Kościuszki i Planty powstaje czwarty wlot skrzyżowania. Oznacza to, że rowerzyści jadący ulica Planty od ulicy Traugutta, będą mogli zgodnie z przepisami przeciąć ulicę Kościuszki i wjechać do parku bez konieczności schodzenia z roweru i przeprowadzania go przez jezdnię.

ZMIANY NA PLANTACH

Zostanie również wyremontowany zjazd z Plant w ulicę Sedlaka. - Tym sposobem powstanie wygodny ciąg komunikacyjny Traugutta – Sedlaka – mówi Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego. Na prośbę Bractwa drogowcy zbudują także rowerowe połączenie dwóch odcinków ulic Chałubińskiego: jednego wzdłuż nowego stadionu i drugiego, między ulicą Planty a Chałubińskiego. Dzięki temu rowerzyści z ulicy 1905 Roku będą mogli szybko przejechać do śródmieścia. - Alejka przecinająca park na wysokości ulicy Chałubińskiego będzie miała nową nawierzchnię.

Zgodnie z regulaminem parku, z alejki mogą korzystać nie tylko piesi, ale także rowerzyści. Z myślą o nich po obu stronach obniżymy krawężniki – informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

ŚCIEŻKI BĘDĄ CZARNE

Inaczej będą wyglądały też nowo budowane drogi rowerowe. Będą budowane nie z czerwonego, jak do tej pory, a czarnego asfaltu. Decyzję drogowcy podjęli po konsultacjach z Bractwem Rowerowym.

- Masa w kolorze czarnym jest prawie sześciokrotnie tańsza od asfaltu czerwonego. Jest również bardziej trwała od czerwonej nawierzchni – mówi Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.

DOBRA DECYZJA

Czerwony asfalt będzie używany tylko w miejscach, gdzie drogi rowerowe będą przecinały się z chodnikami. - Nawierzchnia o czerwonej barwie faktycznie dość szybko pęka, co doskonale widać po północnej stronie alei Grzecznarowskiego, jeśli czarny asfalt jest dużo tańszy i trwalszy, to uważamy decyzję za słuszną – uważa Sebastian Pawłowski.

KOMENTARZ

Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego:
- Z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji współpracuje się nam coraz lepiej. Nasze propozycje są w większości realizowane, cały czas rozmawiamy na temat kolejnych udogodnień. Mam nadzieję, że ta współpraca w przyszłości będzie układała się równie dobrze.

Źródło: Echo Dnia, Tomasz Dybalski



Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

KOPENHAGA - MIASTO ROWERZYSTÓW
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |