Przebudowa linii kolejowej nr 8 Na odcinku Warka - Radom zbliża się wielkimi krokami. W ramach prac przewiduje się nie tylko remont starego, 84 letniego mostu kolejowego przez Pilicę, ale również budowę nowego na potrzeby drugiego tor. To wspaniała okazja do dostosowania przeprawy do potrzeby ruchu pieszego i rowerowego.
Dlatego nie mogliśmy się o to nie upomnieć w piśmie wysłanym do PKP PLK S.A.:
W związku z planami dotyczącymi modernizacji starego i budowy drugiego mostu nad Pilicą w ciągu linii kolejowej nr 8 oraz w nawiązaniu do wystąpienia stowarzyszenia Zielone Mazowsze z roku 2008 (ZM/08/0464/01/KR) wnosimy o rozważenie możliwości wyposażenia mostu w kładkę dla pieszych i rowerzystów. Pomysł jest zbieżny do wstępnych koncepcji PKP PLK S.A. zakładających wytyczenie velostrady wzdłuż mostu średnicowego w Warszawie. Kładka pieszo-rowerowa nad Pilicą oprócz skrócenia połączeń lokalnych umożliwi również układanie długodystansowych tras turystycznych poza drogami o dużym natężeniu ruchu samochodowego.