English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2017-11-20

Z Południa na Ustronie wzdłuż obwodnicy południowej? Czy to się zmieni, zależy od unijnego dofinansowania




– Ścieżki rowerowe wzdłuż Jacka Kuronia oraz św. Brata Alberta to ciągi rowerowe, które są wpisane do tak zwanego projektu multimodalnego. Mimo, iż DDR przy ulicy Jacka Kuronia ma ZRID a na trasę rowerową na św. brata Alberta jest zgłoszenie, to nie ma pewności czy te ścieżki rowerowe zostaną wykonane w przyszłym roku – mówi Dawid Puton, rzecznik prasowy MZDiK. – Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji chce w ramach tego projektu wybudować oba te ciągi rowerowe, jednak termin realizacji tych inwestycji jest zależny od ewentualnego dofinansowania.

Projekt multimodalny to nasz kandydat w konkursie na rozwój mobilności miejskiej. Tu liczymy na ponad 50 mln zł dofinansowania.

– Chcemy kupić dziesięć autobusów elektrycznych i zbudować ścieżki rowerowe na Szarych Szeregów, Kozienickiej, części Struga, wzdłuż ulicy Kuronia między św. Brata Alberta a Wiejską, na Jana Pawła II, Wyścigowej, Żółkiewskiego, Wapiennej i Przytyckiej – wyliczał kilka tygodni temu w rozmowie z „Wyborczą” wiceprezydent Jerzy Zawodnik. Dodał, że przy części tych ulic powstaną też nowe chodniki, a w planach są również Inteligentny System Transportowy, który ma usprawnić ruch na ulicach Radomia, rozbudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i nowe wiaty przystankowe. Piętrowy parking u zbiegu Malczewskiego i Kelles-Krauza ma zostać przystosowany do działania w systemie „parkuj i jedź”.

To, czy dostaniemy pieniądze na te projekty, będzie wiadomo pod koniec roku.

Na inwestycję bardzo liczą rowerzyści.

– W końcu! Kuriozalny projekt sprzed kilku lat zostanie poprawiony. Nie potrafię sobie wytłumaczyć kto i z jakiego powodu nie zaprojektował kilometrowego odcinka pomiędzy dwoma największymi osiedlami. Tym bardziej, że przy kwocie 200 mln zł jakie wydaliśmy na obwodnicę ewentualne oszczędności to ułamek kosztów – komentuje Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego. – Obecnie rowerzyści, którzy jadą z Południa na Ustronie próbują przebijać się przedeptem do ul. Pallotyńskiej, ale dalszą jazdę w kierunku pętli na Prędocinku utrudniają krzaki. Choć widziałem też śmiałków, którzy jechali pod prąd łącznicą. Projekt brakującego fragmentu, który był z nami konsultowany, zakłada powstanie asfaltowego ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,5 m wraz z jego oświetleniem.

Źródło: Katarzyna Ludwińska, Gazeta Wyborcza Radom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

ŻADNA NOWA DROGA I ŻADEN NOWY PARKING NIGDY NIE UCZYNIŁY RUCHU BARDZIEJ PŁYNNYM.
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |