English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Ustalono, że gminy zinwentaryzują znajdujące się na ich terenach fragmenty ścieżek, przejrzą mapy i we wrześniu [2004] wspólnie wytyczą trasy. Wiceprezydent Nita ma nadzieję, że do tego czasu uda się oddać do użytku trasę rowerową ze skansenu wzdłuż Mlecznej do Lasu Kapturskiego..."
Źródło: Gazeta Wyborcza 6 VII 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2017-03-18

Zmiany na ulicach Miasta Kazimierzowskiego



W związku z trwającymi pracami związanymi z opracowaniem koncepcji organizacji ruchu na ulicach Miasta Kazimierzowskiego wystąpiliśmy o uwzględnienie kilku uwag dotyczących ruchu pieszego i rowerowego:

  1. Ulica Rwańska - ulica ta zgodnie z uchwałą nr 459/2004 Rady Miejskiej w Radomiu z dnia 5.07.2004 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „ul. Rwańska” jest przestrzenią publiczną o charakterze deptaka. Plan ustala komunikację samochodową wyłącznie dla pojazdów uprzywilejowanych i mieszkańców posesji oraz w ściśle określonych godzinach dla samochodów dostawczych. W związku z powyższym wnosimy o zaproponowanie takiej organizacji ruchu, która będzie w zgodzie z Uchwałą Rady Miejskiej. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu pieszym wnosimy o przewidzenie montażu automatycznego słupka blokującego wjazd samochodów od strony pl. Kazimierza Wielkiego.
  2. Ponadto po wybudowaniu parkingu podziemnego pod płytą Rynku nie jest zasadne utrzymywanie ruchu samochodowego dla osób z poza ul. Rwańskiej – wjazd do parkingu zaprojektowano od strony ul. Wolność. Ponadto dostępność tego obszaru będzie zapewniona przez ulice: Grodzką, Małą, Wolność, Szewską). Główna ulica Miasta Kazimierzowskiego (łącząca deptak na ul. Żeromskiego z Rynkiem) powinna mieć charakter reprezentacyjnej przestrzeni miejskiej;
  3. Ulica Szwarlikowska - z uwagi na planowaną budowę połączenia rowerowego od strony pl. Kotlarza wnosimy o uwzględnienie tego faktu przez dodanie tabliczki T-22 pod znakiem D-4a;
  4. Wnosimy o nie wyznaczanie kontrpasów. Na tego typu obszarze o wiele lepiej sprawdza się funkcjonujący obecnie kontraruch rowerowy dopuszczony jedynie za pomocą oznakowania pionowego. Parkowanie samochodów na chodniku można wyeliminować za pomocą stylowych słupków blokadowych U-12c lub znaków;
  5. Wałowa / Rwańska - wnosimy o wyznaczenie przejazdu dla rowerów obok istniejącego przejścia (pasa dla rowerów). Obecna organizacja ruchu jest nieczytelna dla kierowców, którzy nie wiedzą, że rowerzyści mają prawo poruszać się zarówno na kierunku Rwańska - Żeromskiego jak i pl. Kazimierza Wielkiego – Żeromskiego;
  6. Wałowa / Mała - wnosimy o wyznaczenie krótkiego kontrapasa w rejonie skrzyżowania. Z uwagi na szerokość jezdni ul. Małej kierowcy chcący skręcić w lewo dojeżdżają do krawędzi jezdni uniemożliwiając tym samym rowerzystom poruszającym się ul. Wałową skręt w ul. Małą;
  7. Wolność / Reja - z uwagi na śródmiejskie położenie ulicy i konieczność zachowania priorytetu dla ruchu pieszego wnosimy o zachowanie wszystkich przejść wrysowanych na stałej organizacji ruchu (3 przejścia);
  8. Wnosimy o równomierne rozmieszczenie stojaków u-kształtnych dla rowerów na projektowanym obszarze;
  9. Wnosimy, wzorem Starego Miasta w Krakowie, o zastosowanie na projektowanym obszarze znaków w rozmiarze mini wraz ze stylowymi, czarnymi słupkami podtrzymującymi znaki;
  10. Wnosimy o uniemożliwienie nielegalnego parkowania samochodów na chodnikach za pomocą stylowych słupków blokadowych U-12c, szczególnie w miejscach, gdzie chodniki mają szerokość 1,5 m lub mniejszą (np. ulica Grodzka, Esterki).

Kraków. Mini znaki drogowe





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

DLA PRZEWIEZIENIA KOLEJĄ W CIĄGU GODZINY 33 000 PASAŻERÓW WYSTARCZY PAS TERENU O SZEROKOŚCI 5 M.
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |