Minął rok od kiedy, dzięki projektowi Bractwa Rowerowego złożonego do budżetu obywatelskiego, na wszystkich ulicach jednokierunkowych w Radomiu rowerzyści mogą poruszać się w obu kierunkach.
Wiele osób obawiało się kontraruchu, zarzucając, że po wprowadzeniu takiego rozwiązania wzrośnie liczba zdarzeń z udziałem rowerzystów. Dzięki uprzejmości Komendy Głównej Policji, która udostępniła bazę danych Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji sprawdziliśmy czy te obawy były słuszne. Przeanalizowaliśmy 93 zdarzenia, w których brali udział rowerzyści na terenie miasta w roku 2015. Okazuje się, że żadne z nich nie miało miejsca na ulicach z obowiązującym kontraruchem rowerowym. Jest bezpiecznie! Ruch "pod prąd" ulic jednokierunkowych skraca drogę, promuje rower i poprawia bezpieczeństwo. Pozwala ominąć niebezpieczne trasy i skrzyżowania oraz gwarantuje wzajemną widoczność kierowcy i rowerzysty. W Radomiu mamy w sumie 52 ulice z kontraruchem, na 10 z nich wyznaczono kontrapas, na pozostałych ograniczono się jedynie do umieszczenia pod znakami tabliczek „Nie dotyczy rowerów”.