English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2015-08-21

Trzy stacje z 30 rowerami stanęły w Radomiu. To program pilotażowy. Jeśli radomianom rower publiczny się spodoba, będziemy wprowadzać i rozbudowywać system - mówi prezydent Radosław Witkowski



Na konferencję prasową zwołaną przy jednej z trzech stacji, przy ul. Traugutta, w sąsiedztwie punktu sprzedaży biletów MZDiK, Radosław Witkowski, jego zastępcy Konrad Frysztak i Rafał Rajkowski oraz szef firmy Nextbike Tomasz Wojtkiewicz przyjechali rowerami miejskimi.

 - Radom dołączył właśnie do grona wielu europejskich miast, w których jest rower publiczny - mówił Witkowski. - W sobotę zaczyna się Air Show, zależało nam, by uruchomić stacje właśnie teraz, by dać radomianom i gościom jeszcze jedną możliwość dotarcia na lotnisko.

 Będzie to możliwe, bo jedna ze stacji stanęła przed terminalem Portu Lotniczego Radom, trzecia jest na placu Jagiellońskim, przed budynkiem teatru.

- Mam zapewnienie, że w czasie Air Show rano rowery będą stały na stacjach w centrum miasta. Po południu i wieczorem więcej będzie ich na Sadkowie, by mogli z nich skorzystać widzowie wracający po pokazach do centrum na imprezy towarzyszące - mówił Frysztak.

 Jak podkreślał, już teraz czeka na sugestie radomian, gdzie po Air Show przenieść stację zamontowaną przy lotnisku.

- Wybierzemy możliwie najbliższe miejsce temu wskazanemu przez radomian - mówił Frysztak. - Przenosiny stacji potrwają ok. 4-5 godzin, więc we wtorek będzie ona już w nowym miejscu - zapewniał.

Opinie można wpisywać na profilach prezydentów na Facebooku lub przesyłać e-mailem na adres konsultacje@rowerdlaradomia.pl.

 Także sama idea roweru publicznego ma być teraz konsultowana. Wczoraj prezydent podpisał w tej sprawie rozporządzenie.

- Zapytamy, czy radomianom w ogóle się ta idea podoba, a jeśli tak, to gdzie powinny być zlokalizowane stacje, ile powinno być w nich rowerów - mówił Witkowski. - Konsultacje będą trwały w tym czasie co pilotaż, czyli do 14 września.

 Projekt roweru miejskiego był też zgłoszony do budżetu obywatelskiego. Czy to nie wystarczające konsultacje? - pytali dziennikarze.

- Po pierwsze, nie wiadomo, czy projekt zgłoszony do budżetu obywatelskiego wygra głosowanie, po drugie, on nie przewidywał konkretnych lokalizacji stacji, nie można więc tego głosowania uważać za wystarczające konsultacje - stwierdził Frysztak. - Poza tym dwie stacje, o których była mowa w tym projekcie, to za mało, byśmy mogli mówić o systemie.

 Doświadczenia Warszawy pokazały, że ludzie, którzy okazjonalnie jeżdżą rowerem, np. właśnie rowerem miejskim, boją się jeździć po jezdniach, wybierają chodniki, a tam często dochodzi do potrąceń pieszych. Tej sytuacji uniknął Lublin, który przed postawieniem stacji rowerowych przygotował 30 km dróg rowerowych i rowerowych pasów wydzielonych na jezdniach. Tam liczba potrąceń pieszych na chodnikach była minimalna. Czy Radom infrastrukturalnie jest gotowy na rower publiczny?

 - Prezydent Witkowski w kampanii wyborczej deklarował otwartość na potrzeby środowiska rowerowego - mówił wiceprezydent Frysztak. - Ścieżki rowerowe, wydzielone pasy są bardzo potrzebne i budujemy je przy okazji inwestycji drogowych.

- Nadal żadne osiedle nie ma bezpiecznego połączenia rowerowego z centrum miasta - zauważamy.

- Zakończyły się konsultacje w sprawie nowej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Traugutta, Narutowicza i Moniuszki. Niedługo takie połączenie będzie miało Ustronie, pracujemy nad tym, by połączenie miał Michałów. Tam brakuje 300-400 metrów bezpiecznego przejazdu - dodał i zapewnił, że miasto będzie sukcesywnie poprawiać infrastrukturę rowerową.

- Jeśli radomianie zdecydują, że chcą roweru miejskiego, poprosimy też Bractwo Rowerowe o pomoc w propagowaniu bezpiecznej jazdy - dodał.

Miesięczny koszt testowania rowerów to 32 tys. zł.

Jak i za ile?

 Pierwsze 15 minut jazdy jest bezpłatne, za pierwszą godzinę zapłacimy złotówkę, za dwie godziny - 2 zł, za trzy godziny - 3 zł.

Szczegóły działania systemu można znaleźć na rowerdlaradomia.pl lub pod numerem telefonu 22 123 06 33.

Źródło: Gazeta Wyborcza, Katarzyna Ludwińska





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

DLA PRZEWIEZIENIA KOLEJĄ W CIĄGU GODZINY 33 000 PASAŻERÓW WYSTARCZY PAS TERENU O SZEROKOŚCI 5 M.
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |