English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

- Każdorazowe wydłużenie sygnału zielonego dla pieszych na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną wiąże się ze zwiększeniem strat czasu dla pojazdów, co z kolei wpływa na zmniejszenie ich przepustowości - tłumaczy Mariusz Drabik z MZDiK..."
Źródło: Echo Dnia 14 X 2008

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2014-04-18
Od 16 kwietnia poruszamy się po Śródmieściu według nowych zasad. Są one związane z wprowadzeniem strefy Tempo 30. Wszystko po to, by chronić pieszych i rowerzystów.

Od dzisiaj będziemy poruszać się po chodnikach i jezdniach w Śródmieściu według nowych zasad. Są one związane z wprowadzeniem strefy Tempo 30. Wszystko po to, by chronić pieszych i rowerzystów. Czy zmiany te spowodują zwiększenie bezpieczeństwa w centrum miasta? Co na to kierowcy?

Jakie zmiany wprowadzono? Skrzyżowania ulic: Kilińskiego i Staszica, Kilińskiego i Focha, Kilińskiego i Witolda, Witolda i Wąskiej, Struga i plac Jagielloński, plac Jagielloński i Witolda, plac Jagielloński i Focha, Kelles-Krauza i Focha oraz Kelles-Krauza i plac Jagielloński będą równorzędne (będzie na nich obowiązywać pierwszeństwo dla jadących z prawej strony).

Odcinek ulicy Focha od Kilińskiego do południowej jezdni placu Jagiellońskiego będzie jednokierunkowy (w kierunku ulicy Kelles-Krauza). Zmiana ta nie dotyczy tylko rowerzystów, dla których zostanie wyznaczony kontrapas do jazdy w przeciwnym kierunku. Parkowanie będzie dozwolone tylko po wschodniej stronie ulicy.

Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK twierdzi, że zmiany w ruchu drogowym w Śródmieściu są podyktowane oczekiwaniami mieszkańców. Trzy lata temu odbyły się konsultacje w sprawie wprowadzenia strefy Tempo 30. Radomianie wypowiadali się na temat możliwości wprowadzenia Tempo 30 w centrum miasta. Wiele ich opinii wzięto pod uwagę. Stąd te zmiany w ruchu.

- Propozycja wprowadzenia w centrum Radomia strefy uspokojonego ruchu spotkała się ze sporym zainteresowaniem. Część mieszkańców zasugerowała zwiększenie liczby fizycznych elementów, które spowalniają ruch samochodów - w tym wyniesionych przejść dla pieszych i wyniesionych skrzyżowań. Proponowano również wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, lokalnych przewężeń, ulic jednokierunkowych z dopuszczeniem ruchu rowerowego w obu kierunkach oraz ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach jednokierunkowych. Kilka wniosków dotyczyło rozszerzenia obecnej strefy zamieszkania o ulice: Focha (od placu Jagiellońskiego do ulicy Żeromskiego), Witolda, Wąską, Struga (wzdłuż Resursy Obywatelskiej), Piłsudskiego (od placu Konstytucji 3 Maja do Sienkiewicza), Mickiewicza (od Sienkiewicza do Żeromskiego) oraz Żeromskiego (od Niedziałkowskiego do 25 Czerwca) - czytamy w podsumowaniu konsultacji społecznych w sprawie wprowadzenia stref Tempo 30 i Tempo 70 na stronie mzdik.pl

Wprowadzenie strefy Tempo 30 w centrum miasta jest sposobem na stworzenie warunków maksymalnego bezpieczeństwa niechronionych użytkowników ruchu drogowego, czyli pieszych i rowerzystów. Z policyjnych statystyk SEWiK wynika, że np. na ul. Kilińskiego w latach 2007-2013 doszło do 90 zdarzeń drogowych (czyli wypadków i kolizji łącznie), w tym 8 potrąceń pieszych, na ul. Focha w tych samych latach było 38 zdarzeń drogowych, w tym również 8 potrąceń pieszych, a na ul. Witolda doszło do 36 zdarzeń, w tym 1 potrącenie pieszego.

Jak twierdzi Sebastian Pawłowski, kanclerz Bractwa Rowerowego z Radomia, sama myśl o ewentualnym zagrożeniu, stwarza niebezpieczeństwo, a w centrum miasta powinniśmy czuć się w 100% bezpieczni.

- Zmiany, które wprowadzono w Śródmieściu są standardem stref Tempo 30 w centrach i w blokowiskach. Ograniczenie prędkości, wyniesione przejścia dla pieszych, ruch równorzędny czy kontrapas dla rowerzystów zwiększają bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu drogowego. Nasze Bractwo brało udział w konsultacjach MZDiK. Część naszych opinii wzięto pod uwagę. W Berlinie ok. 80% dróg jest objętych strefą Tempo 30. Powinniśmy dążyć do tych standardów - mówi Sebastian Pawłowski.

Spore zmiany nastąpiły na ul. Focha, gdzie po zachodniej stronie jezdni wyznaczono kontrapas dla rowerzystów, a po wschodniej miejsca parkingowe dla samochodów. Ruch odbywa się tylko w jednym kierunku w stronę ul. Kelles-Krauza. - Kontrapasy ułatwiają rowerzystom poruszanie się w centrum miasta. W takich miejscach nie buduje się ścieżek rowerowych. Sieć ścieżek tworzy się na obrzeżach - tłumaczy Pawłowski.

Początki zawsze są trudne. Z pewnością trzeba będzie zachować szczególną ostrożność, poruszając się po jezdniach w Śródmieściu. Trzeba będzie przezwyciężyć stare przyzwyczajenia, by np. nie pojechać ul. Focha pod prąd.

Źródło: radom24.pl



Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

NAWET WŚRÓD UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODU NIEWIELU UWAŻA, ŻE SAMOCHÓD POWINIEN POZOSTAĆ PRIORYTETOWYM ŚRODKIEM TRANSPORTU
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |