Wyniesione skrzyżowanie Odrodzenia / Kaszubska / Górna otwarte! O poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym miejscu zabiegaliśmy od 2009 roku.
W Radomiu otwarto dla ruchu drugie wyniesione skrzyżowanie. Różnica poziomów jezdni zmusza kierowców do zdjęcia nogi z gazu u zbiegu ulic Górnej, Kaszubskiej i Odrodzenia. Sprawdziliśmy, jak rozwiązanie to sprawdza się w praktyce. Wszyscy przyznają, że jest bezpieczniej!
Budowa wyniesionej tarczy skrzyżowania na pograniczu Glinic i Dzierzkowa
ruszyła na początku grudnia zeszłego roku. Drogowcy kilkukrotnie
rozpoczynali i wstrzymywali prace ze względu na intensywne opady śniegu
i duże mrozy, jakie towarzyszyły zimie. Ostatecznie skrzyżowanie otwarto
dla ruchu w środę (5 czerwca).
AUTOBUSY WRÓCIŁY NA TRASĘ
Autobusy
komunikacji miejskiej linii 24 ponownie kursują w kierunku pętli Os.
Michałów i Józefów / Szpital stałą trasą, przebiegającą ulicami
Słowackiego, Górną, Kaszubską i Lubelską. Z powrotem zatrzymują się na
przystankach: Słowackiego / Kalińska (w kierunku Śródmieścia), Górna /
Słowackiego (NŻ) oraz Kaszubska / Puławska. Zlikwidowano jednocześnie
dwa tymczasowe przystanki dla linii 24: Kalińska / Słowackiego oraz
Puławska / Kaszubska.
NOTORYCZNIE WYMUSZALI PIERWSZEŃSTWO
Skrzyżowanie
ulic Górnej, Kaszubskiej i Odrodzenia od lat było jednym z najbardziej
niebezpiecznych w mieście, co potwierdzały policyjne statystyki zdarzeń
drogowych. Tylko w 2012 roku doszło na nim do 2 wypadków oraz 10
kolizji. Wiele mniej poważnych zdarzeń nie było zgłaszanych na policję,
gdyż kierowcy porozumiewali się ze sobą.
O budowę wyniesionej
tarczy skrzyżowania, działającej na zasadzie dużego progu zwalniającego,
postulowali od 2009 roku przedstawiciele Bractwa Rowerowego, mieszkańcy
Glinic i Dzierzkowa oraz dyrekcja pobliskiej podstawówki.
Decyzja
o przebudowie zapadła na posiedzeniu Zespołu do spraw Poprawy
Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym, które odbyło się w ostatni czwartek
września zeszłego roku. Pieniądze na tę inwestycję znalazły się dzięki
oszczędnościom z rozstrzygniętych przetargów na budowy i remonty ulic.
JEST BEZPIECZNIEJ I... SĄ FUSZERKI
W
środę 5 czerwca wybraliśmy się na miejsce, żeby sprawdzić, jak
zastosowane rozwiązanie sprawdza się w praktyce. Jest zdecydowanie
bezpieczniej - kierowcy, dojeżdżając do przebudowanego skrzyżowania,
zwalniają. O wyniesionej tarczy informują ze wszystkich stron
odpowiednie znaki ostrzegawcze.
- Już nie boję się puszczać samej
córki do szkoły, choć mieszkamy blisko, bo wszyscy hamują przed
skrzyżowaniem. Cieszymy się jako mieszkańcy tej dzielnicy z przebudowy
skrzyżowania, ale drogowcy mogli bardziej przyłożyć się do pracy.
W kilku miejscach widać pewne fuszerki, np. przy chodniku odstaje
obrzeże i przy jednym z przejść dla pieszych zostawiono zbyt dużą
szczelinę między kostką na skrzyżowaniu a krawężnikiem. Pracuję od kilku
lat jako brukarz i naprawdę można było zrobić to lepiej - twierdzi pan
Mirosław, którego spotkaliśmy u zbiegu ulic Górnej, Kaszubskiej
i Odrodzeni.
Zdjęcia wymienionych niedociągnięć przesłaliśmy
miejskim drogowcom. - Wiemy o tych usterkach, zauważyliśmy je w czasie
odbioru skrzyżowania i zobowiązaliśmy wykonawcę do ich usunięcia -
informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg
i Komunikacji w Radomiu.
Ważne
Wykonawcą robót było
przedsiębiorstwo Stagmar z Radomia, które złożyło najtańszą ofertę
w przetargu. Inwestycja kosztowała prawie 119 tys. zł.
Źródło: Co Za Dzień, Marcin Walasik