English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2013-02-08

Na początku roku Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przekazała do konsultacji społecznych projekt "Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013-2020". Poniżej przedstawiamy stanowisko Bractwa Rowerowego w tej sprawie.



Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa
Ruchu Drogowego

ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa

Szanowni Państwo,

Z uwagą zapoznaliśmy się z projektem „Narodowego Programu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2013 – 2020”. Podkreślają w nim Państwo, że szczególnie na zdarzenia drogowe narażeni są piesi i rowerzyści. Jako stowarzyszenie popierające działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa tej grupy użytkowników dróg, niejednokrotnie podejmowaliśmy działania zmierzające do zmiany tego stanu rzeczy. Niestety, szczytne cele przedstawiane w dokumentach stworzonych „na górze” odbijają się o urzędniczą i policyjną ignorancję „na samym dole”. Cóż z tego, że zakładają Państwo spadek liczby ofiar wypadków, jeśli nasze stowarzyszenie na wniosek o próg, azyl bądź sygnalizację świetlną dostaje odpowiedź „za mało wypadków”? Cóż z tego, że są organizowane szkolenia dla służb mundurowych, jeśli na przejściu dochodzi do śmiertelnego potrącenia pieszej poruszającej się o kulach a policjant stwierdza, że „wtargnęła” tym samym usprawiedliwiając kierowcę i doprowadzając do jego demoralizacji?

W związku w powyższym proponujemy:

  • wprowadzenie obowiązkowych szkoleń dla kadr zarządzających drogami
    Większość urzędników i policjantów, nie wie o nowoczesnych rozwiązaniach poprawiających bezpieczeństwo w ruchu drogowym, ewentualnie boi się je wprowadzać zasłaniając się np. pogorszeniem warunków ruchu samochodowego.
  • poprawę jakości audytów BRD projektów drogowych
    Obecnie można zaobserwować niepokojący wzrost liczby zdarzeń po oddaniu do użytku wyremontowanej infrastruktury. Przykładem niech będzie ul. 1905 Roku w Radomiu, gdzie wybudowano fatalnej jakości drogę dla rowerów, co skutkowało pięciokrotnym wzrostem liczby zdarzeń z udziałem rowerzystów.

Uwagi szczegółowe:

s. 24
[…]Podstawowymi warunkami powodzenia w realizacji działań związanych z bezpieczeństwem
uczestników ruchu drogowego są działania legislacyjne i wsparcie wynikające z badań i wymiany doświadczeń.
Działania legislacyjne
• Nowelizacja aktów prawnych związanych z zagadnieniem kształtowania bezpiecznych zachowań uczestników ruchu drogowego.[…]

Wnosimy o zmianę przepisów wykonawczych do Prawa o Ruchu Drogowym. Nowelizacja ustawy z 21 maja 2011 roku wprowadza pojęcia (m.in. pasy rowerowe, śluzy dla rowerów), które nie mają odzwierciedlenia w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003 roku „w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach”. Przepisy wykonawcze umożliwią lepszą organizację ruchu w celu promocji ruchu rowerowego oraz przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa rowerzystów.

s. 26
[…]Biorąc pod uwagę dodatkowe okoliczności i przyczyny wypadków drogowych na polskich drogach w roku 2011 wyróżniono następujące problemy:
• wypadki w porze ograniczonej widoczności – 51% ofiar śmiertelnych, ryzyko wystąpienia wypadku w nocy jest o ponad 60% większe niż w ciągu dnia, a w przypadku pieszych na drogach zamiejskich aż 8 razy większe niż w ciągu dnia. Wyraźnie wzrasta w nocy także ryzyko wypadków najechania pojazdu na przeszkodę[…]

oraz

s. 33
[…]Struktura ofiar śmiertelnych w wypadkach, których przyczyną była nadmierna prędkość wskazuje, że tego rodzaju wypadki występują głównie (rys.6.1):



Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

PONAD 90% HOLENDRÓW JEŹDZI REGULARNIE NA ROWERZE
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |