2012-03-08
Niedawno pisaliśmy, że mimo działającej sygnalizacji, codziennie dochodzi do wielu niebezpiecznych sytuacji na przejściu dla pieszych przez ruchliwą ulicę Poniatowskiego (obok stacji paliw Lukoil). Niestety, w najbliższym czasie nie zrobi się tam bezpieczniej...
Skręcający warunkowo z ulicy Traugutta w Poniatowskiego, często nie zaważają na pieszych znajdujących się na zebrze. Opisywane przejście jest bowiem oddalone o około 70 metrów od sygnalizatora przy ulicy Traugutta.
Kierowcy, którzy dostali warunkowe zezwolenie na wjazd na skrzyżowanie, po przejechaniu tego dystansu nie są w stanie dokładnie ocenić, jaki sygnał jest wyświetlany dla pieszych.
Uwagę na ten problem zwrócili przedstawiciele Bractwa Rowerowego. Na początku lutego wystosowali pismo do miejskich drogowców, w którym proponują montaż dodatkowego, ostrzegawczego sygnalizatora z migającą na pomarańczowo postacią przechodnia.
Cykliści, przed złożeniem wniosku, dokładnie przeanalizowali stan bezpieczeństwa na uczęszczanym przejściu koło dworca kolejowego. - Według policyjnych statystyk w latach 2010-2011 doszło na nim do sześciu potrąceń pieszych - zwracał uwagę na skalę problemu Sebastian Pawłowski z bractwa.
Miejscy drogowcy zapewniali, że sprawdzą czy jest możliwość zainstalowania na tym skrzyżowaniu dodatkowego sygnalizatora z migającą na pomarańczowo postacią przechodnia. Przed kilkoma dniami rowerzyści otrzymali odpowiedź. Niestety, w opisywanym miejscu nie pojawi się światło ostrzegawcze dla kierowców.
Urzędnicy odpowiedzialni za organizację ruchu argumentują swoje stanowisko w tej sprawie przestarzałą sygnalizacją świetlną oraz brakiem funduszy na jej wymianę. Poniżej przedstawiamy fragment pisma, które otrzymali przedstawiciele Bractwa Rowerowego w Radomiu:
„Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu informuje, że sygnał w postaci sylwetki pieszego winien być stosowany na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną przed przejściami dla pieszych usytuowanymi tak, że są niewidoczne dla kierujących opuszczających skrzyżowanie. Ponadto jego nadawanie winno uwzględniać czas ewakuacji pieszych już po zakończeniu sygnału zielonego migającego oraz jego wcześniejsze nadawanie w stosunku do sygnału zielonego dla pieszych. W przypadku przedmiotowego skrzyżowania ze względu na stan techniczny sterownika drogowej sygnalizacji świetlnej nie jest możliwe spełnienie kryteriów co do w/w czasów wyświetleń (zachowane są parametry co do widoczności pojazd - pieszy). Tak więc tut. zarząd negatywnie ustosunkowuje się do propozycji doznakowania sygnalizacji świetlnej na tym skrzyżowaniu, również w kontekście zabezpieczonych na rok bieżący środków finansowych."
Źródło: Marcin Walasik, Co Za Dzień