English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Jak zapowiada dyrektor MZDiK [p. Marek Czyż] ścieżki rowerowe będą powstawały przy wielu modernizowanych radomskich ulicach. Takie trasy mają pojawić się wzdłuż ulicy Mickiewicza, Kelles-Krauza i Toruńskiej..."
Źródło: Życie Radomskie 16 III 2006

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2011-12-08
Odpowiedź w sprawie parkingu przydworcowego

W specjalnym piśmie skierowanym do Kolei Mazowieckich Sebastian Pawłowski z BR zwraca inwestorowi uwagę na nieprawidłowości przy projektowaniu i wykonaniu parkingu oraz prosi o szybkie ich wyeliminowanie. "Zwracamy uwagę, jak ważne są konsultacje społeczne przy tego typu realizacjach. Wszystkie zauważone przez nas błędy można było wyeliminować na etapie projektu z korzyścią (również finansową) dla Kolei Mazowieckich - KM sp. z o.o. oraz przyszłych użytkowników".

Na jakie błędy rowerzyści zwracają uwagę?

Jednym z problemów są odległości między stojakami, które wynoszą około 40 cm, a tymczasem kierownice rowerów mają od 56 do 70 cm. Według BR, aby jednoślad można było bez problemu przypiąć, powinny one wynosić 100 cm. Koleje nie pomyślały też o zamontowaniu odpowiednio dużych wiat. Obecne zadaszenie może chronić przed działaniem deszczu i śniegu co najwyżej kierownice pozostawionych na parkingu jednośladów.

W piśmie można też wyczytać, że stojaki są ustawione za daleko od wejścia głównego, a "rowerzyści - podobnie jak kierowcy - chcą bez przeszkód podjeżdżać do miejsc parkingowych. Niedopuszczalne jest stosowanie krawężników, tym bardziej na parkingu przydworcowym, gdzie z reguły podróżni spieszą się na pociąg i nie mają czasu na doprowadzanie rowerów do stojaków". Rozwiązanie? Według BR obniżenie co najmniej dwóch krawężników przy każdej z wysp parkingowych.

Bractwo w ostatnich dniach dostało odpowiedź na swoje zastrzeżenia od firmy Guard, która jest wykonawcą projektu. Firma wyjaśnia, że kształt wiaty i stojaków jest zgodny z programem funkcjonalno-użytkowym. "Odległość między stojakami wynosząca około 40 cm jest również do wykorzystania, gdyż rowery mogą zachodzić na siebie, bez szkody dla ich posiadaczy. Jest to cecha charakterystyczna wielu systemowych wiat na rowery dostępnych na rynku, a zamontowanych w miejscach publicznych". Dodaje też, że parking nie jest miejscem "podróży rowerami", został zaprojektowany przede wszystkim dla samochodów osobowych, a wiaty są elementem dodatkowym. Krawężniki zamontowano zaś jako ograniczniki, by samochody osobowe nie wjeżdżały na miejsce przeznaczone dla rowerzystów. "Jednocześnie informujemy, że projekt parkingu został zaopiniowany przez rzeczoznawcę ds. bhp, bez uwag. Sam parking ma wszystkie odbiory, natomiast użyte materiały posiadają atesty i dopuszczenia do stosowania na polskim rynku" - dodaje na zakończenie.

Kanclerz BR Sebastian Pawłowski zwraca również uwagę, że na parkingu miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych korzystających z samochodów znajdują się po przeciwnej stronie od wejścia. Do najdalszego z nich jest nawet 270 m. Także o to zapytaliśmy rzeczniczkę KM.

- W pierwotnej wersji projektu wjazd na parking miał być z drugiej strony, czyli z tej, gdzie obecnie są miejsca parkingowe, jednak podczas uzgodnień zespołu dokumentacji projektami nastąpiła zmiana lokalizacji budki parkingowej. Ta sytuacja zostanie zmieniona, ale dopiero po oddaniu parkingu do użytku - tłumaczy Katarzyna Łukasik z biura prasowego KM.

Źródło: Gazeta Wyborcza, Radom



Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

ROWERY RATUJĄ ŻYCIE
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |