English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Ustalono, że gminy zinwentaryzują znajdujące się na ich terenach fragmenty ścieżek, przejrzą mapy i we wrześniu [2004] wspólnie wytyczą trasy. Wiceprezydent Nita ma nadzieję, że do tego czasu uda się oddać do użytku trasę rowerową ze skansenu wzdłuż Mlecznej do Lasu Kapturskiego..."
Źródło: Gazeta Wyborcza 6 VII 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2011-03-25
Poniżej kolejne pismo do MZDiK. Tym razem wypowiadamy się w sprawach komunikacji miejskiej, tematem są zmiany na linii 7.

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji
ul. Traugutta 30/30A
26-600 Radom

Dotyczy zmian w przebiegu linii autobusowej nr 7

W nawiązaniu do prac nad racjonalizacją układu linii autobusowych - wnioskujemy o utrzymanie obecnego objazdu linii 7 - od placu Jagiellońskiego ulicą Bolesława Chrobrego zamiast ulicami Kelles-Krauza, 25 Czerwca, Żwirki i Wigury oraz Kusocińskiego - jako trasy stałej. Zmiana niesie ze sobą następujące korzyści:

  • skrócenie trasy o 1300 metrów - miesięczna oszczędność około 40.000 złotych,
  • skrócenie czasu przejazdu o 5 minut - usprawnienie podróży do Śródmieścia,
  • brak konieczności wydłużenia linii o kolejne 330 metrów w związku z przejazdem ulicą Pileckiego do ulicy Kelles-Krauza - miesięczna oszczędność kolejnych około 10.000 złotych.

Powyższe rozwiązanie wiąże się z ominięciem przystanków w rejonie ulic Kelles-Krauza, 25 Czerwca, Żwirki i Wigury oraz Kusocińskiego. Nie jest to jednak dużą stratą, zważywszy iż:

  • trzy inne linie - 3, 13, 24 - zapewniają połączenie w kierunku Michałowa,
  • linie 3, 6, 13, 17 zapewniają dogodne możliwości przesiadki w kierunku Południa,
  • w tym miejscu następowała mała wymiana pasażerów w autobusach linii 7.

Czas na wprowadzenie proponowanej zmiany jest wyjątkowo dogodny - jako że obecnie obowiązujący objazd pozwolił pasażerom na przyzwyczajenie się do nowego przebiegu linii. Pozwoli to na zmniejszenie liczby sprzeciwów pojawiających się zawsze przy zmianie trasy.

Oszczędności wynikłe ze zmiany proponujemy spożytkować na budowę zatoki dla przystanku Wierzbicka / Warsztatowa w kierunku południowym - za skrzyżowaniem z ul. Warsztatową. Dzięki powstaniu zatoki autobusy nie musiałyby zajeżdżać na starą pętlę - co pozwoliłoby na skrócenie trasy o 100 metrów i miesięczną oszczędność około 1.500 złotych.

Radom. Autobus linii 7 na ul. Żeromskiego





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

POŁOWA UCZNIÓW TWIERDZI, ŻE ICH ULUBIONYM ŚRODKIEM DOJAZDU DO SZKOŁY BYŁBY ROWER
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |