English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2010-07-01
Osiedle Południe - droga rowerowa z przeszkodami

Mimo obietnic władz miasta w tym roku nie powstanie trasa rowerowa wokół osiedla Południe. Jak dobrze pójdzie, zostanie wybudowany tylko jeden odcinek planowanej ścieżki.

Na ostatniej sesji radni postanowili zabrać połowę z 2 mln zł, które były zapisane w tegorocznym budżecie na budowę trasy rowerowej na osiedlu Południe. Władze miasta uznały, że do grudnia nie uda się zrealizować całości inwestycji. Wciąż nie został nawet ogłoszony przetarg na wykonanie rac. – Wkrótce go rozpiszemy – zapewnia Bartosz Rutkowski, rzecznik rasowy Miejskiego Zarządu Dróg Komunikacji. Dlaczego dopiero teraz? – Pojawiły się kłopoty z uzyskiem pozwoleń na budowę. Na szczęście zostały już usunięte – tłumaczy rzecznik.

Jednak opóźnienie tych działań spowodowało, że rowerzyści będą musieli poczekać do przyszłego roku, żeby przejechać wokół osiedla nową trasą. – W najbliższych miesiącach na pewno powstanie spory fragment drogi. Szacujemy, że około półtora kilometra. To już jest dobra informacja – uspokaja Włodzimierz Bąk, wiceprezes Spółdzielni Mieszkaniowej Południe.

Etapy niepewności

Jednak sposób realizacji inwestycji nadal niepokoi Sebastiana Pawłowskiego, kanclerza Bractwa Rowerowego. – W Radomiu mamy kiepskie doświadczenia z dzieleniem takich projektów na etapy. Przykładem może być droga rowerowa wzdłuż Grzecznarowskiego. Po jednej stronie trasa jest wykonana bez zarzutu, a odcinek, który wybudowano później, ma wiele usterek – tłumaczy Sebastian Pawłowski.

Kanclerz Bractwa Rowerowego ma nadzieję, że projekt na Południu uda się jednak zrealizować. Został wykonany na poziomie europejskim. – Spełnia wysokie standardy bezpieczeństwa. Na przykład zastosowano wyniesione przejazdy. Kierowca, aby przejechać przez chodnik i drogę rowerową, będzie musiał pokonać coś w rodzaju progu zwalniającego. To unikalne rozwiązanie w skali kraju – wyjaśnia Sebastian Pawłowski.

Asfalt lepszy

Projektant zaproponował również, aby nie tylko trasa rowerowa, ale również chodnik był wykonany z asfaltu. Dlaczego? – Doskonale to widać na Grzecznarowskiego. Wygodna i równa nawierzchnia drogi rowerowej zachęca pieszych, szczególnie tych z wózkami dziecięcymi, do spacerowania po niej. Nic dziwnego, skoro na nowym chodniku z kostki wózek z maluchem wpada w wibracje – mówi Sebastian Pawłowski. Na razie nie wiadomo, który odcinek trasy wokół Południa zostanie wybudowany w tym roku. – Najpierw musimy rozstrzygnąć przetarg, a później będzie podjęta decyzja – wyjaśnia Bartosz Rutkowski.

Trasa ma przebiegać ulicami: Czarnoleską, Sycyńską oraz Wierzbicką.

Źródło: Rafał Natorski, 7 Dni



Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

"ROWER A WYPADKI. NIEBEZPIECZEŃSTWO WYPADKÓW STANOWI JEDYNĄ TEORETYCZNĄ WADĘ ROWERU. JAK TO WYGLĄDA NAPRAWDĘ?"
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |