English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2009-04-07
Na początku kwietnia dotarł do naszej redakcji list otwarty od Pana Adama Beresińskiego. List dotyczy drogi rowerowej od al. Grzecznarowskiego do zalewu na Borkach. Zapraszamy do zapoznania się z tym ciekawym pomysłem.

Radom, dn. 1 kwietnia 2009

Prezydent Miasta Radomia
Pan Andrzej Kosztowniak

List otwarty

Panie Prezydencie!

Wobec podjętego do realizacji projektu remontu i przebudowy ulicy Młodzianowskiej i 1905 roku pragnę zwrócić uwagę na istotny problem zamknięcia tych ulic dla ruchu drogowego i konieczności stworzenia objazdów placu budowy. Według mej oceny, mieszkańca dzielnicy Młodzianów, konieczne jest wybudowanie brakujących około trzystu metrów jezdni ulicy Tartacznej, aby pojazdy jadące z Ustronia do centrum, po przejechaniu torów kolejowych ulicą Młodzianowską, mogły skręcić w ulicę Tartaczną i dojechać do ulicy Wierzbickiej.

Uważam, iż ta inwestycja wykonana w ekspresowym tempie stałaby się najbardziej efektywną inwestycją drogową miasta w okresie przebudowy Młodzianowskiej i 1905 roku, a także po zakończeniu budowy – w momentach drogowych korków, blokad i trudnych sytuacji, dla dostarczania materiałów budowlanych, dojazdu pogotowia ratunkowego, straży pożarnej itp .

Ulica Tartaczna ma naturalne komunikacyjne kontynuacje:

  • Od ulicy Młodzianowskiej do 1905 roku wewnętrzną drogą dawnych Zakładów Metalowych,

  • Nowym odcinkiem, (do wybudowania około 500 m) od ulicy Wierzbickiej do Suchej (wzdłuż północnego ogrodzenia dawnej fabryki domów).

    Z największą radością i satysfakcją przejechałbym, jadąc od dworca kolejowego wewnętrzną drogą dawnych Zakładów Metalowych, dalej ulicą Tartaczną, Suchą, Wośnicką, Hodowlaną; od powstającej „strefy przemysłowej”, do zaistniałej strefy przemysłowej na Wośnikach.

    W krajach bogatych dużą estymą cieszą się projekty adaptacji starych obiektów na nowe cele. Z dużą dozą skromności proponuję Panu i mieszkańcom ceniącym aktywny wypoczynek pomysł na złotą ścieżkę rowerową:

  • Zaczynałaby się przy ulicy Grzecznarowskiego (obok dawnego BUT-a (Biura Usług Technicznych Zakładów Metalowych),
  • przebiegała między torami a ogrodzeniem Zakładów do ulicy Młodzianowskiej,
  • dalej pod projektowanym wiaduktem nad torami,
  • następnie po terenie zlikwidowanej bocznicy kolejowej prowadzącej do sprywatyzowanej Radomskiej Fabryki Tytoniowej,
  • po przekroczeniu ulicy Limanowskiego wzdłuż ul. Dębowej w okolice zalewu na Borkach.

    Gdyby możliwa była realizacja pomysłu do 2012 roku, to byłoby to obiecujące przedsięwzięcie.

    Do wiadomości:
    Przewodniczący Rady Miejskiej
    Pan Dariusz Wójcik


    Radny pierwszej kadencji
    Adam Beresiński

    Od redakcji: Z podobnym pomysłem wystąpiło nasze stowarzyszenie - niestety nasz propozycja jest zagrożona. Więcej >>>



  • Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

    Stojaki rowerowe



    Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
    Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



    Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
    PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
    ul. Tokarska 3
    26-600 Radom
    tel. 606 393 718


    CZY WIESZ ŻE ...

    "ROWER A WYPADKI. NIEBEZPIECZEŃSTWO WYPADKÓW STANOWI JEDYNĄ TEORETYCZNĄ WADĘ ROWERU. JAK TO WYGLĄDA NAPRAWDĘ?"
    czytaj więcej »





    | bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
    | powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |