2007-03-14
Prezydent odpowiada na interpelacje w sprawie budowy dróg rowerowych.
Prezydent Miasta
Andrzej Kosztowniak
dotyczy: interpelacji w sprawie planowanej przebudowy ulicy 1905-go Roku oraz innych inwestycji drogowych.
W odpowiedzi na interpelację zgłoszoną do Prezydenta Miasta Radomia, uprzejmie informuję
W projektach przebudowy ulic Maratońskiej, al Wojska Polskiego i Słowackiego przewidziano budowę ścieżek rowerowych. Ujęto również przebieg dróg rowerowych w dokumentacji przebudowy ul. 1905-go Roku, ale tylko w zakresie skrzyżowania ulic: Maratońska - Łukasika - 1905-go Roku, Na pozostałej długości ul 1905-go Roku brak jest terenu na wykonanie ścieżek, Projektując ścieżki rowerowe, jednostki projektowe zobowiązane są. do zgodnego z prawem poprowadzenia ich poprzez ewentualne skrzyżowania z uwzględnieniem przejazdów rowerowych. Projekty docelowej organizacji mchu opiniuje Wydział Ruchu Drogowego policji oraz zarządca ruchem i te jednostki będą egzekwować ud projektantów zgodnych z prawem, rozwiązań.
Wymogi projektowania ekranów akustycznych zawarte są w postanowieniach Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Radomiu oraz. Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego. Zgodnie z uzyskanymi vy/w postanowieniami dla ulic: 1905-go Roku i Maratońska nie jest wymagane zastosowanie ekranów akustycznych z uwagi na to, iż inwestycje projektowane są w istniejących pasach drogowych. Do projektowanej przebudowy Al. Wojska Polskiego oraz ul. Słowackiego sposób zabezpieczenia przed hałasem określony będzie w sporządzanym raporcie oddziaływania na środowisko.
Prezydent Miasta
Andrzej Kosztowniak
dotyczy: interpelacji w sprawie przebudowy skrzyżowania ulic Toruńska - Wierzbicka oraz koncepcji rozwoju dróg rowerowych w Radomiu
W odpowiedzi na interpelacją zgłoszoną do Prezydenta Miasta Radomia, uprzejmie informuję
W dniu 8 marca 2005 roku Wydział Infrastruktury zlecił Miejskiej Pracowni Urbanistycznej wykonanie koncepcji układu ścieżek rowerowych dla Miasta Radomia z uwzględnieniem podziału na ścieżki rekreacyjne i ścieżki komunikacyjne. Koncepcja będąca przedmiotem zlecenia stanowi podstawę do opracowania szczegółowej dokumentacji projektowej dla ścieżek rowerowych. W dniu 20 czerwca 2005 roku MPU przekazała do Wydziału Infrastruktury „Przebieg szlaków i ścieżek rowerowych” wraz z opisem i częścią graficzną. Za opracowanie MPU otrzymało wynagrodzenie w wysokości 8,000 zł.
Z informacji uzyskanej od Dyrektora MZDiK wynika, że projekty przebudowy skrzyżowania ulic: Wierzbicka - Toruńska - Wjazdowa oraz przebudowa ulicy Toruńskiej zostały wykonane przed opracowaniem koncepcji rozwoju ścieżek rowerowych. Dlatego też wybudowana dodatkowa ścieżka rowerowa na ulicy Toruńskiej nie została ujęta w istniejącej koncepcji. Również w/w projekt nie uwzględniał obsługi ruchu rowerowego poprzez skrzyżowane ulic: Toruńska - Wierzbicka - Wjazdowa. Nie mniej jednak MZDiK zleci opracowanie aktualizacji projektu w celu dostosowania przyjętych w nim rozwiązań do potrzeb mchu rowerowego.
Nadmieniam także, że koncepcja rozwoju ścieżek rowerowych będzie systematycznie wdrażana i aktualizowana. Widząc potrzebę sporządzania wszechstronnej koncepcji dróg rowerowych w Radomiu Komisja Gospodarki i Rozwoju Rady Miejskiej w Radomiu zawnioskowała o wprowadzenie do budżetu miasta pozycji pt. „Opracowanie strategu rozwoju ścieżek rowerowych w Radomiu” w kwocie 30.000 zł, Jednak środki przeznaczone na strategię me zostały zatwierdzone przez Radę Miejską w Radomiu.
W załączeniu przekazuję mapę (format A3) pod nazwą: „Docelowa sieć szlaków i ścieżek rowerowych Radomia”.
Jednocześnie informuje, że „Przebieg szlaków i ścieżek rowerowych" wraz z opisem i częścią graficzną (formatu A0) jest dostępny do wglądu w Wydziale Infrastruktury, pok. 301.