English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Ustalono, że gminy zinwentaryzują znajdujące się na ich terenach fragmenty ścieżek, przejrzą mapy i we wrześniu [2004] wspólnie wytyczą trasy. Wiceprezydent Nita ma nadzieję, że do tego czasu uda się oddać do użytku trasę rowerową ze skansenu wzdłuż Mlecznej do Lasu Kapturskiego..."
Źródło: Gazeta Wyborcza 6 VII 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2007-02-27
Interpelacje rowerowe
Jakub Kluziński Radny Miasta Radomia, złożył dwie 'rowerowe' interpelacje. Jedna dotyczy przebudowy skrzyżowania Toruńska-Wierzbicka oraz koncepcji rozwoju dróg rowerowych w Radomiu, druga planowanej przebudowy ul. 1905 roku oraz innych inwestycji drogowych.


Radom, dnia 15 lutego 2007

INTERPELACJA
w sprawie przebudowy skrzyżowania Toruńska-Wierzbicka oraz koncepcji rozwoju dróg rowerowych w Radomiu

1. Interpelację kieruję do Prezydenta Miasta Radomia, p. Andrzeja Kosztowniaka

2. Przedstawienie stanu faktycznego będącego przedmiotem interpelacji:

W ubiegłym roku oddano do użytku fragment drogi rowerowej wzdłuż przebudowywanej ulicy Toruńskiej.

W bieżącym roku będzie realizowana przebudowa skrzyżowania Toruńska-Wierzbicka. Według informacji podawanych w mediach, na skrzyżowaniu tym nie zaplanowano przejścia rowerowego łączącego to skrzyżowanie z istniejącą ścieżką w ulicy Toruńskiej.

W sprawozdaniu z realizacji Planu Rozwoju Transportu za lata 2005r rok, przedstawionego Radzie Miejskiej na sesji w dniu 15 grudnia 2006 roku znalazła się informacja o istnieniu koncepcji rozwoju ścieżek rowerowych w Radomiu. Opracowanie takie miało kosztować 8000 złotych.

3. Pytania:

1) Czy projekt przebudowy skrzyżowania Toruńska-Wierzbicka uwzględnia przejście rowerowe połączone z drogą rowerową w ulicy Toruńskiej?

2) Proszę o udostępnienie koncepcji rozwoju dróg rowerowych, o którym mówi sprawozdanie z realizacji Planu Rozwoju Transportu za 2005 rok, wraz z informacją na temat procedury zlecania ww. opracowania, kto je realizował, kiedy i jaki był koszt.

Jednocześnie postuluję, by miasto przystąpiło do sporządzenia wszechstronnej koncepcji rozwoju dróg rowerowych w Radomiu wraz opracowaniem tzw. standardów rowerowych. Standardy powinny m.in. określać rodzaj nawierzchni i inne parametry budowanych dróg rowerowych. Według informacji uzyskanych przeze mnie z innych miast, które takie opracowania sporządziły, koszt opracowania powinien zamknąć się kwotą 30.000 – 50.000 złotych.




Radom, dnia 26 lutego 2007

INTERPELACJA
w sprawie planowanej przebudowy ul. 1905 roku oraz innych inwestycji drogowych

1. Interpelację kieruję do Prezydenta Miasta Radomia, p. Andrzeja Kosztowniaka

2. Przedstawienie stanu faktycznego będącego przedmiotem interpelacji:

W planie inwestycji drogowych na br. znajduje się przebudowa kilku głównych dróg, m.in. ul. 1905 roku, Maratońskiej, Wojska Polskiego, Słowackiego i innych.

3. Pytania:

1) Czy w projektach przebudowy głównych dróg przewidziano budowę dróg rowerowych (w szczególności dotyczy to dróg wymienionych powyżej)?

2) Czy w projektach przebudowy ww. dróg przewidziano przebudowę skrzyżowań w zakresie przejazdów rowerowych?

3) Czy w projektach przebudowy ww. dróg przewidziano budowę ekranów dźwiękowych?

Jednocześnie postuluję, by przy przebudowie głównych traktów komunikacyjnych uwzględniać w miarę możliwości budowę dróg rowerowych oraz ekranów dźwiękowych. W nawiązaniu do wcześniejszych interpelacji, postuluję ponadto sporządzenie kompleksowej strategii rozwoju dróg rowerowych wraz z określeniem standardów technicznych (nawierzchnia asfaltowa).





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

"ROWER A WYPADKI. NIEBEZPIECZEŃSTWO WYPADKÓW STANOWI JEDYNĄ TEORETYCZNĄ WADĘ ROWERU. JAK TO WYGLĄDA NAPRAWDĘ?"
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |