English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2006-06-12
W dniach 24-26 maja 2006 roku w Lubinie odbyła się VI Ogólnopolska Konferencja Drogownictwa. Jednym z tematów podjętych na konferencji był problemy ruchu rowerowego.

Na podstawie wysłuchanych referatów i głosów w dyskusji sformułowano następujące wnioski:

1. Dążyć do zmian w przepisach ruchu drogowego oraz dotyczących projektowania dróg zmierzających do ułatwień w ruchu rowerów, np.: poprzez dopuszczenie ruchu rowerów po chodniku przy jezdni o prędkości powyżej 30 km/h (a nie 50 km/h jak obecnie).

2. Popularyzować i wprowadzać eksperymentalne systemy przesiadkowe Bike and Ride, dbając o właściwe ich przygotowanie zgodnie z najlepszymi wzorami.

3. Dokonać weryfikacji oraz doprowadzić do zmian aktów prawnych regulujących problematykę ruchu rowerowego, w tym: 

• Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430)

• Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r.
w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181).

4. Podkreślić konieczność daleko idącej poprawy warunków ruchu rowerowego w polskich miastach i promocji tej formy lokomocji, w szczególności poprzez:

• budowę wysokiej jakości infrastruktury rowerowej (w tym dróg rowerowych i parkingów dla rowerów),

• tworzenie stref “tempo 30”, których wyznaczanie eliminuje potrzebę budowy dróg rowerowych,

• promocję roweru jako taniego i ekologicznego środka transportu.

Postulowane zmiany obejmować powinny w szczególności:

• wyłączenie możliwości stosowania na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną przycisków dla rowerów,

wyłączenie możliwości stosowania na drogach rowerowych nawierzchni z betonowej kostki brukowej,

• uwzględnienie powszechnie stosowanych w Europie Zachodniej rozwiązań usprawniających ruch rowerowy (m.in. śluz rowerowych na skrzyżowaniach),

• uchylenie przepisów zalecających wyznaczenie w miejscach przecięcia ścieżek z jezdniami przejść dla pieszych zamiast przejazdów dla rowerzystów.





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

ROWERZYŚCI SĄ W LEPSZEJ FORMIE FIZYCZNEJ I UMYSŁOWEJ NIŻ CI, KTÓRZY NIE JEŻDZĄ NA ROWERZE
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |