English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2021-04-24

Radny Łukasz Podlewski w imieniu klubu radnych PiS wystąpił o przesunięcie 90 tys. zł na budowę drogi dla rowerów od ul. Tartacznej do południowego odcinka trasy N-S.



Chodzi o krótką - liczącą ok. 150 metrów - drogę dla rowerów, która pozwoliłaby bezpiecznie i szybko przemieszczać się rowerem między Ustroniem a Borkami. Rowerzyści jadący od strony Ustronia po przejechaniu wiaduktu nad torami na ul. Młodzianowskiej mogliby dojechać łącznikiem do ul. Tartacznej, a nią bezpiecznie i wygodnie do ul. Wierzbickiej. Po jej przekroczeniu kontrapasem na ul. ks. Łukasika można dojechać do ul. Limanowskiego, a stamtąd już tylko krótka przejażdżka lokalnymi drogami nad zalew na Borkach. Dziś rowerzyści muszą korzystać z ruchliwej ul. 1905 roku, wzdłuż której droga dla rowerów jest poszatkowana. Wielu boi się jechać jezdnią, wybierają wąskie chodniki. O budowę od lat zabiega Bractwo Rowerowe.

Rok temu Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji rozstrzygnął przetarg na zaprojektowanie i budowę tego odcinka trasy N-S, ale nie było w nim mowy o łączniku. Rzecznik MZDiK tłumaczył wtedy, że nie ma takiej możliwości w opcji "zaprojektuj i wybuduj". Wiceprezydent Mateusz Tyczyński zobowiązał zaś dyrektora MZDiK do rozwiązania tej sprawy.

Teraz do akcji włączają się radni. W imieniu klubu radnych PiS Łukasz Podlewski złożył do szefa komisji budżetowej, Mateusza Kuźmiuka (również PiS), wniosek o przesunięcie 90 tys. zł na tę inwestycję. To przy okazji projektu uchwały złożonego przez prezydenta, który przewiduje przesunięcie 2,5 mln zł na przebudowę skrzyżowania ul. Wjazdowej z trasą N-S tuż przy torach kolejowych. Poprawić ma się widoczność, powstanie chodnik dla pieszych. Pieniądze będą pochodzić z oszczędności po podpisaniu umów na kilka inwestycji drogowych m.in. przebudowę ul. Szydłowieckiej, budowę dróg na Wólce Klwateckiej czy opracowanie dokumentacji skrzyżowań Maratońska - Dębowa i Żeromskiego - Zbrowskiego.

Wnioskowany fragment drogi liczy 156 metrów, działki przedmiotowego odcinka są własnością gminy miasta Radom, nie ma zatem potrzeby wykupu gruntów. Przewidywany koszt budowy trzymetrowej szerokości ciągu pieszo-rowerowego to około 90 tys. zł. Budowa tego fragmentu infrastruktury jest obiecywana od kilku lat, pierwotnie MZDiK zapowiadał jej powstanie w ramach budowy II etapu trasy N-S. Dziś kiedy realizowane są powyższe zadania wydaje się być naturalnym, że powinny być one rozszerzone o wskazane wyżej zadanie - uzasadnił radny.

Sesja Rady Miejskiej jest zaplanowana na poniedziałek.

Źródło: Katarzyna Ludwińska, Gazeta Wyborcza Radom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

W HISTORYCZNIE UKSZTAŁTOWANYM MIEŚCIE TYLKO 15% POWIERZCHNI PRZEZNACZONEJ JEST DLA KOMUNIKACJI – TYMCZASEM SAMOCHÓD POTRZEBUJE JEJ 10 RAZY WIĘCEJ
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |