Radny Łukasz Podlewski w imieniu klubu radnych PiS wystąpił o przesunięcie 90 tys. zł na budowę drogi dla rowerów od ul. Tartacznej do południowego odcinka trasy N-S.
Chodzi o krótką - liczącą ok. 150 metrów - drogę dla rowerów, która pozwoliłaby bezpiecznie i szybko przemieszczać się rowerem między Ustroniem a Borkami. Rowerzyści jadący od strony Ustronia po przejechaniu wiaduktu nad torami na ul. Młodzianowskiej mogliby dojechać łącznikiem do ul. Tartacznej, a nią bezpiecznie i wygodnie do ul. Wierzbickiej. Po jej przekroczeniu kontrapasem na ul. ks. Łukasika można dojechać do ul. Limanowskiego, a stamtąd już tylko krótka przejażdżka lokalnymi drogami nad zalew na Borkach. Dziś rowerzyści muszą korzystać z ruchliwej ul. 1905 roku, wzdłuż której droga dla rowerów jest poszatkowana. Wielu boi się jechać jezdnią, wybierają wąskie chodniki. O budowę od lat zabiega Bractwo Rowerowe.
Rok temu Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji rozstrzygnął przetarg na zaprojektowanie i budowę tego odcinka trasy N-S, ale nie było w nim mowy o łączniku. Rzecznik MZDiK tłumaczył wtedy, że nie ma takiej możliwości w opcji "zaprojektuj i wybuduj". Wiceprezydent Mateusz Tyczyński zobowiązał zaś dyrektora MZDiK do rozwiązania tej sprawy.
Teraz do akcji włączają się radni. W imieniu klubu radnych PiS Łukasz Podlewski złożył do szefa komisji budżetowej, Mateusza Kuźmiuka (również PiS), wniosek o przesunięcie 90 tys. zł na tę inwestycję. To przy okazji projektu uchwały złożonego przez prezydenta, który przewiduje przesunięcie 2,5 mln zł na przebudowę skrzyżowania ul. Wjazdowej z trasą N-S tuż przy torach kolejowych. Poprawić ma się widoczność, powstanie chodnik dla pieszych. Pieniądze będą pochodzić z oszczędności po podpisaniu umów na kilka inwestycji drogowych m.in. przebudowę ul. Szydłowieckiej, budowę dróg na Wólce Klwateckiej czy opracowanie dokumentacji skrzyżowań Maratońska - Dębowa i Żeromskiego - Zbrowskiego.
Wnioskowany fragment drogi liczy 156 metrów, działki przedmiotowego odcinka są własnością gminy miasta Radom, nie ma zatem potrzeby wykupu gruntów. Przewidywany koszt budowy trzymetrowej szerokości ciągu pieszo-rowerowego to około 90 tys. zł. Budowa tego fragmentu infrastruktury jest obiecywana od kilku lat, pierwotnie MZDiK zapowiadał jej powstanie w ramach budowy II etapu trasy N-S. Dziś kiedy realizowane są powyższe zadania wydaje się być naturalnym, że powinny być one rozszerzone o wskazane wyżej zadanie - uzasadnił radny.
Sesja Rady Miejskiej jest zaplanowana na poniedziałek.
Źródło: Katarzyna Ludwińska, Gazeta Wyborcza Radom