English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"Ścieżka nie musi być równa jak lotnisko, im więcej nierówności tym przejazd staje się bardziej atrakcyjny"
mgr inż. Marek Pokorski prezes Miejskiej Spółki Wodnej.
Źródło: Rozmowa w Urzędzie Miejskim na temat kostki na drodze rowerowej wzdłuż al. Chrobrego 9 IX 2004

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2005-05-13
Relacja ze spotkania z Prezydentem Zdzisławem Marcinkowskim w sprawie nawierzchni jaka powinna być stosowana na drogach rowerowych.

Zadowoleni, bo udało się spotkać z prezydentem, ale i zawiedzeni jego spojrzeniem na pewne tematy - tak oceniają wczorajszą wizytę u Zdzisława Marcinkowskiego członkowie Bractwa Rowerowego.
Bractwo działające w Radomiu od dwóch lat stawia sobie za jeden z celów wywieranie nacisku na władze miasta, by dbały o cyklistów. Członkowie stowarzyszenia chcą, żeby powstawały wygodne i bezpieczne ścieżki rowerowe, by w pobliżu urzędów i instytucji znajdowały się stojaki na bicykle, by gmina propagowała rower jako ekologiczny środek transportu.
Władze Radomia dostrzegły Bractwo, zapraszając do udziału w pracach zespołu, który ma zajmować się tworzeniem w mieście infrastruktury rowerowej. Jednak w ocenie cyklistów zespół jest mało aktywny. Stowarzyszenie ma też zastrzeżenia do MZDiK, który oznakował ścieżkę na Chrobrego tak, że na jej kilometrowym odcinku siedem razy trzeba zsiąść z roweru. Ponieważ nie czują się traktowani poważnie wybrali się w środę do prezydenta.
Paweł Matracki: O czym przede wszystkim rozmawialiście?
Łukasz Zaborowski, Bractwo Rowerowe: By ścieżki w Radomiu powstawały z asfaltu, a nie kostki brukowej. Mamy dokument z Biura Studiów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym jest jasno napisane "każda nawierzchnia trasy rowerowej, szczególnie w miastach, powinna być bitumiczną lub betonową, a nie z płyt i kostek betonowych, bo te powodują wibracje i nie gwarantują odpowiedniego komfortu jazdy".
No i co na to prezydent?
- Nie zgadza się z tą opinią. Przytoczył przykład Berlina, gdzie widział ścieżki z kostki. Uważa, że po kostce dobrze się jeździ i jest estetyczna. Twierdzi także, że położenie asfaltu na ścieżkach podnosi koszty, bo inwestor musi wziąć na siebie przełożenie infrastruktury podziemnej, np. gazociągu.
Zgadzacie się z taką oceną?
- Nie do końca. Ja uważam, że jak już coś robić, to porządnie i zgodnie z normami, zaleceniami. Zrobić nawet mniej, ale tak, żeby nie było zastrzeżeń. Do ścieżek z kostki zawsze będą uwagi, bo taka nawierzchnia nie będzie idealnie równa. Zresztą opinia GDDKiA nie wzięła się z powietrza, tylko ma jakieś podstawy.
Czyli spotkanie to kompletna klapa...
- Nie. Widać, że władze Radomia chciałyby coś dla cyklistów zrobić. Prezydent potwierdził, że będziemy świętować 22 września, czyli Dzień Bez Samochodu, ma przyjechać wtedy do pracy rowerem. Zachęcał nas także do współpracy z MPU, która zaprojektowała sieć dróg rowerowych dla Radomia. Mamy wybrać główną trasę. Byłaby zbudowana w pierwszej kolejności.

Żródło: Gazeta Wyborcza Paweł Matrack 12.V.2005





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

W HISTORYCZNIE UKSZTAŁTOWANYM MIEŚCIE TYLKO 15% POWIERZCHNI PRZEZNACZONEJ JEST DLA KOMUNIKACJI – TYMCZASEM SAMOCHÓD POTRZEBUJE JEJ 10 RAZY WIĘCEJ
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |