English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Dopiero niedawno został uzupełniony - mówi Tatiana Bujanowska, dyrektor Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. Ścieżka przy nowej Maratońskiej ma powstać jeszcze tego lata [2006]..."
Źródło: Gazeta Wyborcza 5 VII 2006

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2005-05-13
Relacja ze spotkania z Prezydentem Zdzisławem Marcinkowskim w sprawie nawierzchni jaka powinna być stosowana na drogach rowerowych.

Zadowoleni, bo udało się spotkać z prezydentem, ale i zawiedzeni jego spojrzeniem na pewne tematy - tak oceniają wczorajszą wizytę u Zdzisława Marcinkowskiego członkowie Bractwa Rowerowego.
Bractwo działające w Radomiu od dwóch lat stawia sobie za jeden z celów wywieranie nacisku na władze miasta, by dbały o cyklistów. Członkowie stowarzyszenia chcą, żeby powstawały wygodne i bezpieczne ścieżki rowerowe, by w pobliżu urzędów i instytucji znajdowały się stojaki na bicykle, by gmina propagowała rower jako ekologiczny środek transportu.
Władze Radomia dostrzegły Bractwo, zapraszając do udziału w pracach zespołu, który ma zajmować się tworzeniem w mieście infrastruktury rowerowej. Jednak w ocenie cyklistów zespół jest mało aktywny. Stowarzyszenie ma też zastrzeżenia do MZDiK, który oznakował ścieżkę na Chrobrego tak, że na jej kilometrowym odcinku siedem razy trzeba zsiąść z roweru. Ponieważ nie czują się traktowani poważnie wybrali się w środę do prezydenta.
Paweł Matracki: O czym przede wszystkim rozmawialiście?
Łukasz Zaborowski, Bractwo Rowerowe: By ścieżki w Radomiu powstawały z asfaltu, a nie kostki brukowej. Mamy dokument z Biura Studiów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w którym jest jasno napisane "każda nawierzchnia trasy rowerowej, szczególnie w miastach, powinna być bitumiczną lub betonową, a nie z płyt i kostek betonowych, bo te powodują wibracje i nie gwarantują odpowiedniego komfortu jazdy".
No i co na to prezydent?
- Nie zgadza się z tą opinią. Przytoczył przykład Berlina, gdzie widział ścieżki z kostki. Uważa, że po kostce dobrze się jeździ i jest estetyczna. Twierdzi także, że położenie asfaltu na ścieżkach podnosi koszty, bo inwestor musi wziąć na siebie przełożenie infrastruktury podziemnej, np. gazociągu.
Zgadzacie się z taką oceną?
- Nie do końca. Ja uważam, że jak już coś robić, to porządnie i zgodnie z normami, zaleceniami. Zrobić nawet mniej, ale tak, żeby nie było zastrzeżeń. Do ścieżek z kostki zawsze będą uwagi, bo taka nawierzchnia nie będzie idealnie równa. Zresztą opinia GDDKiA nie wzięła się z powietrza, tylko ma jakieś podstawy.
Czyli spotkanie to kompletna klapa...
- Nie. Widać, że władze Radomia chciałyby coś dla cyklistów zrobić. Prezydent potwierdził, że będziemy świętować 22 września, czyli Dzień Bez Samochodu, ma przyjechać wtedy do pracy rowerem. Zachęcał nas także do współpracy z MPU, która zaprojektowała sieć dróg rowerowych dla Radomia. Mamy wybrać główną trasę. Byłaby zbudowana w pierwszej kolejności.

Żródło: Gazeta Wyborcza Paweł Matrack 12.V.2005





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

ROWER JEST INTERESUJĄCY DLA PRZEDSIĘBIORSTW Z EKOMICZNEGO PUNKTU WIDZENIA
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |