English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij


ZAMIAST 1000 SŁÓW



ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Jak zapowiada dyrektor MZDiK [p. Marek Czyż] ścieżki rowerowe będą powstawały przy wielu modernizowanych radomskich ulicach. Takie trasy mają pojawić się wzdłuż ulicy Mickiewicza, Kelles-Krauza i Toruńskiej..."
Źródło: Życie Radomskie 16 III 2006

DROGI ROWEROWE W RADOMIU






Aktualności

2020-03-14

Niejasna przyszłość Radomskiego Roweru Miejskiego. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji unieważnił przetarg na obsługę systemu przez najbliższe trzy lata, bo jedyna oferta była za droga.



Jak już pisaliśmy, MOSiR planował, że za obsługę systemu Radomskiego Roweru Miejskiego przez trzy najbliższe lata zapłaci nie więcej niż 1,8 mln zł. Tymczasem jedyna oferta złożona przez Nextbike, który obsługiwał system przez ostatnie trzy lata, była droższa o prawie 820 tys. zł. W piątek MOSiR zdecydował o unieważnieniu przetargu. W uzasadnieniu napisano: „zamawiający nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny najkorzystniejszej oferty”.

Radomski Rower Miejski cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem w pierwszym sezonie, gdy rowery wypożyczono 133 tys. razy, ale potem liczba wypożyczeń spadała przede wszystkim przez fatalny stan techniczny rowerów. W trzecim sezonie stan rowerów się poprawił, ale radomianie stracili zaufanie do systemu. W efekcie wypożyczeń było o 51 tys. mniej niż w pierwszym sezonie.

Ale w ocenie Sebastiana Pawłowskiego, kanclerza Bractwa Rowerowego, powodów rezygnacji radomian z rowerów jest więcej.

– Niezbędne minimum, które rzeczywiście może zachęcić radomian do częstego korzystania z RRM, to 40 stacji. Do tego bardzo ważna jest infrastruktura rowerowa, bo wielu ludzi po jezdniach najzwyczajniej w świecie boi się jeździć. A przecież użytkownikami rowerów miejskich są zwykle osoby, które nie mają własnego roweru, nie jeżdżą nim na co dzień, więc ten strach jest u nich silniejszy – mówi Pawłowski.

Kanclerz uważa, że Radom mógłby zrobić przerwę w działaniu Radomskiego Roweru Miejskiego, ale pod warunkiem że do czasu jego powrotu powstałoby więcej dróg rowerowych.

– Wróćmy do roweru publicznego po rozbudowie infrastruktury, kiedy znajdą się pieniądze na większą liczbę stacji i rowerów. Tylko tak możemy przywrócić ich popularność. Jeśli zmian nie będzie, liczba wypożyczeń pewnie będzie nadal spadać – ocenia kanclerz Bractwa Rowerowego.

Zawieszenia działania systemu nie wykluczał prezydent Radomia Radosław Witkowski.

Jak poinformował Michał Podlewski z MOSiR, na razie nie zapadła decyzja, czy przetarg będzie powtórzony, czy ośrodek zawiesi działanie systemu.

Źródło: Katarzyna Ludwińska, Gazeta Wyborcza Radom





Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe



Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.



Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718


CZY WIESZ ŻE ...

NAWET WŚRÓD UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODU NIEWIELU UWAŻA, ŻE SAMOCHÓD POWINIEN POZOSTAĆ PRIORYTETOWYM ŚRODKIEM TRANSPORTU
czytaj więcej »





| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |
| powrót do strony głównej | dodaj do ulubionych |