Drogi rowerowe na Ustroniu opóźnione. Część będzie dopiero na wiosnę.
Dopiero w kwietniu będą gotowe drogi rowerowe na Jana Pawła II i przy Brata Alberta na Ustroniu. Po wydzielonej drodze rowerzyści mogą za to jechać po Wyścigowej, gotowy jest też łącznik Osiedlowej z obwodnicą południową.
Na Ustroniu i Prędocinku trwa budowa kilku dróg dla rowerów, głównie w ramach unijnego projektu na rozwój zrównoważonego transportu w mieście. Roboty powinny trwać do połowy grudnia i zakończyły się już przy budowie łącznika ulicy Osiedlowej z obwodnicą południową.
– To dość krótki odcinek, ale bardzo ważny, zwłaszcza dla dzieci chodzących tamtędy do szkoły przy ulicy Wyścigowej – podkreśla Dawid Puton, rzecznik prasowy miejskiego zarządu dróg i komunikacji.
Kończą się też prace przy budowie nowego chodnika i drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wyścigowej, po stronie przychodni i DPS. Tu, przy okazji, drogowcy wynieśli część przejść dla pieszych, m.in. to przy siedzibie Spółdzielni Mieszkaniowej „Ustronie”.
Znacznie dłużej trzeba będzie poczekać na dokończenie budowy dróg rowerowych wzdłuż Jana Pawła II między rondem a Wyścigową oraz na Brata Alberta, między „Gastronomikiem” a pętlą autobusową na Prędocinku. Tutaj drogowcy aneksowali wykonawcy umowę i nowy termin to 15 kwietnia przyszłego roku, czyli o cztery miesiące później niż zakładano.
– Na obie inwestycje wykonawca wszedł później niż zakładaliśmy. Na Jana Pawła II wcześniej swoje prace wykonywał Radpec a na Brata Alberta Wodociągi Miejskie. My musieliśmy poczekać – tłumaczy Puton.
Jak dodaje, termin został wydłużony aż do połowy kwietnia ze względu na to, że nie wiadomo, jaka będzie pogoda w nadchodzących tygodniach. – Jeśli zima będzie nadal łagodna, to możliwe jest wcześniejsze zakończenie prac.
Drogi rowerowe przy Jana Pawła II i Brata Alberta buduje Zbig-Bet z Radomia. Pierwszą za 842 tys. zł, drugą za 542,5 tys. zł.
Ścieżkę i chodnik przy Wyścigowej kończy budować Budromex, dostanie za to 955,5 tys. zł.
W tym roku otwarto też drogę rowerową wzdłuż obwodnicy południowej. Połączyła fragmenty trasy rowerowej od pętli autobusowej na Prędocinku do ul. Wiejskiej na Godowie. Na koszt M1 zbudowano drogę rowerową wzdłuż alei Grzecznarowskiego między wjazdem do M1 a rondem Dmowskiego.
Źródło: Tomasz Dybalski, Gazeta Wyborcza Radom