English Fran�ais Deutsch Espanol Italiano Russkij

ZAMIAST 1000 SŁÓW

ZŁOTE MYŚLI oraz OBIETNICE RADOMSKICH URZĘDNIKÓW

"...Jak zapowiada dyrektor MZDiK [p. Marek Czyż] ścieżki rowerowe będą powstawały przy wielu modernizowanych radomskich ulicach. Takie trasy mają pojawić się wzdłuż ulicy Mickiewicza, Kelles-Krauza i Toruńskiej..."
Źródło: Życie Radomskie 16 III 2006

DROGI ROWEROWE W RADOMIU

Aktualności

2024-07-23

„Jazdę z miasta!” do Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

Na „Jazdę z miasta!” do Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku zapraszają w niedzielę 28 lipca: Salon Rowerowy RODEX, Bractwo Rowerowe i firma Ster - Autoryzowany Dealer Volkswagena - Radom. Patroni medialni to Echo Dnia oraz Radio Radom.

Wyjątkowo jedziemy w ostatnią a nie przedostatnia niedzielę miesiąca.

Spotykamy się o godz. 10 przed siedzibą Salonu Rowerowego Rodex przy ul. Wierzbickiej 26/44. Ruszamy kwadrans po 10.

Pojedziemy w kierunku osiedla Południe. Przed Południem II zjedziemy z Wierzbickiej w ul. Warsztatową. Miniemy zakłady ITM i na rozjeździe dróg skręcimy w lewo, w obwodnicę południową, którą dotrzemy do ul. Stalowej. Ponowny skręt w lewo i przekraczamy linię kolejową do Tomaszowa nad Pilicą. Po kilkuset metrach linia kolejowa – do Skarżyska-Kamiennej. Przed nią odbijemy w prawo i pomkniemy przez Ludwinów.
Przy przejeździe kolejowym lekki skręt w prawo i dalej prosto – aż droga skończy się, osiągając trakt Krychnowice-Kowala. Przekroczymy tory linii skarżyskiej. Za zieloną tablicą „Kowala Kolonia” czeka nas łagodny podjazd a w Kowali skrzyżowanie, na którym skręcimy w prawo. Po ok. 500 metrach zakręt w lewo i postój przy lokalnym sklepie.

Za lasem, do Orońska już cały czas prosto. Miniemy Załawie, znowu przekroczymy linię kolejową do Skarżyska oraz pojedziemy pod wiaduktem „ekspresówki”. Przez piękny krajobrazowo obszar dotrzemy do Orońska. Przetniemy starą „siódemkę” i skierujemy się wprost do Centrum Rzeźby Polskiej. A tam ognisko z przysmakami od firmy Wiejskie Wędliny Drużdżel. Będą tradycyjnie upominki, tym razem od Echa Dnia i Radia Radom.
Do pokonania w tej edycji Jazdy będziemy mieli około 18 km, w większości asfaltowymi drogami, o niedużym natężeniu ruchu samochodowego. W związku z tym, na wyprawę do Orońska nadaje się rower każdego typu.
Przypominamy o zabraniu łatek, ewentualnie zapasowej dętki i pompki. Nie zapomnijcie o bidonach z napojami!

By wziąć udział w lipcowej „Jeździe” trzeba wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronach https://radioradom.pl/jazdazmiasta/, https://rodex.net.pl/jazda-z-miasta/. Odsyłacz będzie też na www Echa Dnia.
Na zgłoszenia czekamy do piątku, 26 lipca do północy.
Powrót z wycieczki - na własną rękę.

Książka 'Radom-Jerozolima. Pielgrzymka Bractwa Rowerowego' - już w sprzedaży >>>

Stojaki rowerowe

Znasz miejsce, gdzie warto postawić taki stojak?
Napisz do nas, pomożemy Ci przekonać dyrektora szkoły, banku czy właściciela kawiarni do zainwestowania w takie urządzenie.

Pomoc techniczna, cennik oraz zamówienia:
PPUH CHEMOREMONT sp. z o.o.
ul. Tokarska 3
26-600 Radom
tel. 606 393 718

CZY WIESZ ŻE ...

NAWET WŚRÓD UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODU NIEWIELU UWAŻA, ŻE SAMOCHÓD POWINIEN POZOSTAĆ PRIORYTETOWYM ŚRODKIEM TRANSPORTU
czytaj więcej »

| bractwo | pisma | wyprawy bractwa | forum | turystyka | przyjazne miejsca | szprychy i linki | stojaki na rowery | kontakt |